40 درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، علی رسولیان بعدازظهر پنج شنبه در کنگره ملی گیاهان دارویی اظهار کرد: حدود 2 میلیارد دلار صادرات استان در سال است که 40درصداز حجم این صادرات متعلق به بخش کشاورزی از جمله زعفران و گیاهان دارویی است که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالا و قابل توجه استان در این حوزه است.

40 درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان 20 هزار هکتار است و حجم فراوریات خوبی هم از این محل حاصل می گردد که بیانگر پتانسیل استان و قابلیت بالای توسعه و بهره برداری این بخش است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: فراوری و صادرات گیاهان دارویی مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی و فراوری صادراتی درون زا و متکی به مزیت های کشور و استان است.

رسولیان گفت: در این راستا برنامه ریزی ها در استان برای استفاده حداکثری از گیاهان دارویی در مباحث سلامت و درمان، فرصت های اقتصادی و توسعه صادرات آن با ورود محصولات به بازارهای بین المللی در حال اجرا است.

وی تاکید نمود: با توجه به شرایط اقلیمی و ضرورت تمرکز بر محصولات سازگار با این شرایط گیاهان دارویی در مناطق مرزی و فراوری محصولات متنوع و منحصر به فرد، خراسان رضوی می تواند زمینه اشتغالزایی مناسب را در حوزه فراوری و فرآوری ایجاد کرد.

رسولیان تاکید نمود: درسال جاری با تشکیل کمیته گیاهان دارویی ذیل کارگروه تخصصی اقتصاد و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی درصدد توسعه اقتصادی گیاهان دارویی خراسان رضوی هستیم.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی توضیح داد : تاکنون 79 طرح با 239 اشتغال جدید و حدود 5 میلیارد تومان در حوزه طرح های اشتغالزایی گیاهان دارویی و زعفران ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 191

به "40 درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "40 درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد صادرات خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید