گفتگوی تلفنی رهبران اتریش و فرانسه درباره حملات تروریستی اخیر

به گزارش باتسک، صدر اعظم اتریش و رئیس جمهور فرانسه شب گذشته در گفتگویی تلفنی تاکید کردند که می خواهند ابتکار عمل اروپایی مشترکی را در مبارزه با تروریسم در پیش گیرند.

گفتگوی تلفنی رهبران اتریش و فرانسه درباره حملات تروریستی اخیر

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه تصمیم دارند بعد از حمله تروریستی در وین ابتکار عمل اروپایی مشترکی را در مبارزه با تروریسم در پیش گیرند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کورتس شب گذشته با ماکرون به صورت تلفنی در این باره صحبت کرد. این خبر را دفتر صدر اعظم اتریش گفت.

موضوعات دیگری که این دو مقام اروپایی در گفتگوی تلفنی به آن پرداختند مبارزه با اسلام گرای افراطی، تروریست های خارجی و حفاظت درست از مرزهای خارجی اروپا بود. این دو مقام اروپایی توافق کردند که به صورت مشترک ابتکار عمل های اروپایی را در این زمینه ها تنظیم نمایند و در روزهای آینده همچنان در این باره بحث ها و مشاوره هایی را در پیش گیرند.

وزیر امور خارجه اتریش هم امروز چهارشنبه در 130 امین کمیته وزرای شورای اروپایی که به صورت مجازی برگزار می گردد سخنرانی می نماید. بر اساس متن از پیش آماده شده سخنرانی وی شالنبرگ ابتدا درباره بار سنگین همه گیری کرونا که همراه با هشدارهای سفرو اقدامات قرنطینه ای است و اثرات اجتماعی و مالی آن صحبت می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه اتریش همچنین تاکید نمود: با این حال دوشنبه شب ویروس دنیای دیگری به ما ضربه زد. ویروسی که جوامع ما در اروپا و فراتر از آن را آزار می دهد؛ ویروسی که حتی سریع تر از کرونا و با سرعت فکر گسترش می یابد. این ویروس نفرت، تعصب و بی توجهی کامل به زندگی انسان ها است.

دوشنبه شب وین پایتخت اتریش هدف حملات افراد مهاجم نهاده شد به طوری که علاوه بر حمله در نزدیکی کنیسه مرکزی شهر وین و هتل هیلتون، مهاجمان همزمان در 6 نقطه دیگر این شهر نیز اقدام به تیراندازی کردند.

سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم در سخنانی بعد از حمله تروریستی با 4 کشته در وین همچنان شرایط کشور را متشنج دانست و درباره کپی برداری از این حمله تروریستی ابراز نگرانی نموده و گفت: بخصوص این فرضیه نباید قطعا رد گردد که عامل فراری دومی همچنان وجود دارد.

اتریش سه روز عزای عمومی اعلام نموده و پرچم هایی به نشانه عزا بر ساختمان های دولتی نصب شده است. اتریش برای اولین بار در دهه های گذشته چنین حمله ای را تجربه نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1850

به "گفتگوی تلفنی رهبران اتریش و فرانسه درباره حملات تروریستی اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی رهبران اتریش و فرانسه درباره حملات تروریستی اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید