کشف جدار خارجی بلوار تفرجگاه 400 ساله چهارباغ اصفهان

به گزارش باتسک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از کشف جدار خارجی بلوار میانی تفرجگاه چهارباغ اصفهان اطلاع داد.

کشف جدار خارجی بلوار تفرجگاه 400 ساله چهارباغ اصفهان

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، چندی است که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و با نظارت کارشناسان ارشد میراث فرهنگی استان اصفهان، کار کاوش در بلوار میانی تفرجگاه چهارباغ جهت کشف جداره ها و کف فرش صفوی این بلوار عظیم و زیبای تاریخی شروع شده است.

در این رابطه مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: با ادامه فرایند کاوش ها در محور چهارباغ عباسی و در جنب پایه های کشف شده کاخ دنیا نما، جدار خارجی بلوار میانی تفرجگاه چهارباغ اصفهان با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و با نظارت کارشناسان ارشد میراث فرهنگی استان کشف شد.

فریدون اللهیاری اضافه نمود: با توجه به اینکه این بلوار قدیمی ترین و یکی از عظیم ترین تفرجگاه های دنیا در بیش از 4 سده پیش به شمار می رود، لزوم کاوش جهت کشف ساختار صفوی این مجموعه منحصر به فرد تاریخی احساس می گردد.

وی گفت: بنابراین هم اینک چندین کارگاه باستان شناسی در این تفرجگاه تاریخی فعال هستند تا از این طریق بتوانیم جداره ها، کف فرش ها و سپس حوض ها و راه آب های زیبای صفوی را در این مجموعه بزرگ کشف کنیم.

به گزارش خبرنگاران، محور تاریخی چهارباغ اصفهان در سال 1006 هجری قمری پس از انتخاب اصفهان به عنوان تختگاه سلاطین صفوی و همزمان با بنای میدان بزرگ نقش دنیا بنای آن شروع شد.

بسیاری از گردشگرانی که از عصر صفوی تا دوران معاصر از این تفرجگاه عظیم تاریخی ملاقات نموده اند در وصف شکوه آن سخن ها گفته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1189

به "کشف جدار خارجی بلوار تفرجگاه 400 ساله چهارباغ اصفهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف جدار خارجی بلوار تفرجگاه 400 ساله چهارباغ اصفهان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جدار خارجی بلوار تفرجگاه 400 ساله چهارباغ اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید