کرونا عامل بدبینی اتریشی ها به شرایط مالی آینده

به گزارش باتسک، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که بحران کرونا نگرانی شهروندان اتریشی درباره مسائل اقتصادی را افزایش داده و منجر به بدبینی روزافزون آنها نسبت به آینده شده است.

کرونا عامل بدبینی اتریشی ها به شرایط مالی آینده

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه وینر سایتونگ، بحران کرونا نگرانی شهروندان اتریشی درباره مسائل مالی را افزایش داده است.

توبیاس توماس، مدیر کل اداره آمار اتریش در این باره گفته است که با بحران کرونا نگرانی های مالی در بین شهروندان به شدت افزایش پیدا نموده است. بر این اساس در سال 2020 ، 13.9 درصد شهروندان در معرض خطر فقر قرار داشتند.

نتایج یک آنالیز نشان می دهد که انتظارات افراد برای 12 ماه آینده بیش از سال های گذشته بدبینانه بوده است.

بر اساس این آنالیز در حالی که در سال 2018 و 2019 تنها 9 تا 10 درصد شهروندان اعتقاد داشتند که شرایط مالی آن ها در سال های آینده بدتر می گردد، در سال گذشته میلادی 15 درصد چنین اعتقادی داشتند. همچنین 21 درصد هم اعلام نموده بودند که درآمد آن ها در 12 ماه اخیر کم تر شده است. دلیل بیان شده از طرف افراد در 21 درصد موارد از دست دادن شغل و یا ورشکستگی شرکت ها عنوان شده است.

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره آمار تریش در روز پنج شنبه حدود 1.222.000 نفر (13.9 درصد) شهروندان در اتریش در سال 2020 در معرض خطر فقر بودند.

وولفگانگ موکشتاین، وزیر بهداشت و امور اجتماعی در این کشور از آمارهای نگران کننده در این باره خبر داده است.

وی در این باره گفته است که والدین تنها (31 درصد) خانواده های با 3 یا فرزند بیشتر (30 درصد) ، افراد باتابعیت غیر اتریشی (35 درصد) و افراد در خانواده های کم کار (56 درصد) در معرض خطر فقر هستند. به گفته وی حدود 14 درصد افراد بالای 65 سال در کشور در معرض خطر فقر قرار دارند که از بین آن ها 67 درصد زنان هستند.

ویم بارزه با فقر در کشورش را یک نگرانی عظیم اعلام نموده و گفت: یک طرح جاه طلبانه دولت این است که آمار انسان های در معرض خطر فقر در کشور را به نصف کاهش دهد. وی در این باره گفت: ما این هدف را در دوران کرونا نه مورد تجدید نظر قرار داده و نه اصلاح خواهیم کرد. برعکس اکنون ما باید کوشش کنیم تا از فقر جلوگیری کنیم.

یکی از مقامات اتریش هم در این باره ابراز نگرانی نموده که این آمارها هنوز آرامش قبل از طوفان باشد. وی با اشاره به اینکه شرایط بسیاری از شهروندان تشدید می گردد گفت: ما به یک طرح بازسازی دوباره اجتماعی احتیاج داریم و البته همین حالا .

کشور اتریش هم در دوران کرونا محدودیت های سختگیرانه ای را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار داد که عواقب مالی زیادی را به بار آورد.

بر اساس جدیدترین آمارها در اتریش در عرض 24 ساعت گذشته 2131 نفر به کرونا مبتلا شده و 26 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب از زمان آغاز بحران کرونا تا به حال در این کشور 618870 نفر به کرونا مبتلا شده و 10205 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2221

به "کرونا عامل بدبینی اتریشی ها به شرایط مالی آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل بدبینی اتریشی ها به شرایط مالی آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید