کانادا: دوست نداریم شهروندان مان قربانی سیاست های آمریکا باشند

به گزارش باتسک، خبرنگاران؛ دیوید مک نائوتن سفیر کانادا در آمریکا با بیان اینکه دوست نداریم شهروندانمان به خاطر سیاست های آمریکا مجازات شوند، گفت: آمریکائی ها هستند که دارند قوانین خود را در خصوص منگ وانژو اجرا می نمایند؛ اما ما طرفی هستیم که داریم برای آن هزینه می پردازیم.

کانادا: دوست نداریم شهروندان مان قربانی سیاست های آمریکا باشند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر؛ دیوید مک نائوتن (David MacNaughton) سفیر کانادا در آمریکا با انتقاد از سیاستهای واشنگتن اعلام نمود: آمریکا پیشتر به کانادا اعلام نمود که استرداد منگ وانژو (مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی) را از اوتاوا درخواست می نماید؛ اما زمان این اقدام خود را مطرح نکرد. مهلت این اقدام برای آمریکا 30 ژانویه امسال میلادی یعنی 60 روز پس از بازداشت وانژو است.

سفیر کانادا در آمریکا در ادامه اضافه نمود: ما دوست نداریم شهروندانمان به خاطر این موضوع مجازات شوند.

وی در ادامه اضافه نمود: آمریکائی ها هستند که دارند قوانین خود را در خصوص منگ وانژو اجرا می کنند؛ اما ما طرفی هستیم که داریم برای آن هزینه می پردازیم.

این درحالیست که در هفته های گذشته دادگاهی در چین اعلام نمود که یک تبعه کانادا مظنون به قاچاق مواد مخدر در این کشور را محاکمه خواهد نمود.

این دادگاه که در استان لیئونینگ (Liaoning) قرار گرفته است در این خصوص اعلام نمود که روبرت لیوید شلنبرگ (Robert Lloyd Schellenberg) تبعه کانادا را به اتهام قاچاق مواد مخدر محاکمه می نماید.

لازم به ذکر است که دستگیری منگ وانژو مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی به بهانه نقض تحریمهای واشنگتن علیه تهران که توسط مقامات دولت کانادا در شهر ونکوور صورت گرفت، با خطر پیچیده تر شدن مناقشه تجاری کنونی میان آمریکا و چین همراه است؛ آنهم در شرایطی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ همتای چینی وی پیشتر بر سر یک آتش بس تجاری 90 روزه توافق کردند تا طی این مدت، اختلافات خود را حل و فصل کنند.

دولت چین خواهان آزادی فوری این تبعه چین شده است و بازداشت وی را نقض فاحش حقوق بشر می داند.

روزنامه گلوب اند مِیل پیشتر گزارش داد که دولت کانادا مدیر ارشد اقتصادی شرکت فناوری و چندملیتی هوآوی را به ظنِ نقض تحریمهای آمریکا علیه ایران و جهت استرداد به دولت آمریکا، در شهر ونکوور بازداشت نموده است.

این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت دادگستری کانادا گزارش داد که مِنگ وانژو که یکی از معاونان هیأت مدیره و دختر بنیانگذار این شرکت است، روز یکم دسامبر سال گذشته بازداشت شده بود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1334

به "کانادا: دوست نداریم شهروندان مان قربانی سیاست های آمریکا باشند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادا: دوست نداریم شهروندان مان قربانی سیاست های آمریکا باشند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا: دوست نداریم شهروندان مان قربانی سیاست های آمریکا باشند"

1 دیدگاه

عرفان 28 فروردین 1399

آمریکای جهان خوار به همه زور میگه

پاسخ به عرفان
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید