کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند

به گزارش باتسک، یک شرکت کانادایی پهپادی با کاربرد جنگی ساخته که قادر به شناسایی تمامی پهپادهای مشکوک در محیط اطراف خود و نابودی سریع آنها است.

کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک شرکت کانادایی پهپادی با کاربرد جنگی ساخته که قادر به شناسایی تمامی پهپادهای مشکوک در محیط اطراف خود و نابودی سریع آنها است.

فراوری پهپادهای جنگی پدیده تازه ای نیست و قبل از این نمونه هایی از این محصولات فراوری شده بودند که از امواج مختل کننده الکترومغناطیس برای از کار انداختن پهپادهای مهاجم استفاده می کردند.

پهپاد DroneBullet به صورت کاملا بی صدا فراوری شده تا بتواند با مخفی کاری کامل خود را به نزدیکی پهپاد هدف رسانده و آن را از بین ببرد. البته شرکت سازنده که AerialX نام دارد، جزئیات فنی چندانی را در این زمینه منتشر نکرده است. این پهپاد دارای چهار پروانه است و یک پرتابگر کوچک موشکی نیز بر روی آن نصب شده است.

DroneBullet از یک ابزار شناسایی امواج رادیویی و سیستم نقشه خوانی هم برخوردار است که باعث می گردد به محض ورود پهپادهای ناشناس به محدوده از قبل معین شده بتواند از موضوع آگاه شده و به طور اتوماتیک نقشه ای از نحوه حرکت آن تهیه کند.

بهره مندی از یک نرم افزار هوش مصنوعی و دوربین پیشرفته باعث می گردد تا DroneBullet بعد از نزدیک شدن به هدف آن را به دقت هدف بگیرد. این پهپاد چندین بار مورد استفاده آزمایشی قرار گرفته و در مجموع عملکرد موفقی برای نابودی دیگر پهپادهای مهاجم داشته است. زمان استفاده عملیاتی از این محصول هنوز معین نیست.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 692

به "کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند" امتیاز دهید

1 کاربر به "کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادایی ها پهپاد جنگی ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید