کاخ سفید: در بازی استیضاح شرکت نمی کنیم

به گزارش باتسک، کاخ سفید ضمن اشاره به این که در روندها و اقدامات آینده استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس نمایندگان مشارکت نخواهد کرد، از دموکرات ها خواست تا به تحقیقات خود در خصوص استیضاح رئیس جمهور خاتمه دهند.

کاخ سفید: در بازی استیضاح شرکت نمی کنیم

به نقل از پایگاه خبری هیل، پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید در نامه ای به جرالد نادلر، رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: این یک سوء استفاده از قدرت بی ملاحظه برای دموکرات های مجلس نمایندگان خواهد بود که ماده های مربوط به استیضاح را تصویب نمایند و این اقدام برابر با ناعادلانه ترین، جانبدارانه ترین و غیرقانونی ترین کوشش در یک فرایند استیضاح در تاریخ کشور ما خواهد بود.

کاخ سفید در این نامه به طور صریح اعلام ننموده که در هیچ گونه فرایندها و اقدامات مجلس نمایندگان مشارکت نخواهد نمود اما اشاره نموده که همکاری نخواهد نمود و در عوض تمرکز خود را بر دفاع از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جلسه آنالیز بالقوه سنا معطوف خواهد نمود.

پس از انتشار خبر مربوط به این نامه، یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن نیز به پایگاه خبری هیل گفت که کاخ سفید در جلسات آینده در مجلس نمایندگان شرکت نخواهد نمود.

وی اضافه کرد: ما هیچ دلیلی برای شرکت در این جلسات نمی بینیم؛ چرا که این فرایند کاملا ناعادلانه است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در حال حاضر نتیجه از پیش مشخص شده را اعلام نموده است.آنها به ما امکان احضار هیچ شاهدی را نخواهند داد.

سیپولونه در این نامه یک صفحه ای به نادلر نوشت: دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا با این بازی به اندازه کافی وقت آمریکا را تلف نموده اند. این تحقیقات استیضاح کاملا بی پایه و اساس بوده و متاسفانه دموکرات ها در حال حاضر تصمیم خود را برای پرداختن به ماده های استیضاح گرفته اند.

وی در ادامه نوشت: شما باید همین الان به این تحقیقات استیضاح سرانجام دهید و با برگزاری جلسات بیشتر، وقت بیشتری تلف نکنید. تصویب ماده های استیضاح یک سوءاستفاده از قدرت بی ملاحظه توسط دموکرات های مجلس تلقی خواهد شد و این اقدام برابر با ناعادلانه ترین، جانبدارانه ترین و غیرقانونی ترین کوشش در یک فرایند استیضاح در تاریخ کشور ما خواهد بود.

سیپولونه در سرانجام، پیغام شخص ترامپ به مجلس نمایندگان آمریکا را منعکس کرد که در آن از مجلس نمایندگان خواسته بود تا هرچه سریع تر تحقیقات استیضاح را پیش ببرند و آن را به مرحله جلسه آنالیز سنا برسانند؛ جایی که ترامپ معتقد است در آن تبرئه خواهد شد.

نادلر هفته گذشته از کاخ سفید خواسته بود تا ششم دسامبر (15 آذرماه) به کمیته قضایی مجلس نمایندگان اطلاع دهد که آیا در جلسات آنالیز ماده های بالقوه استیضاح ترامپ حضور پیدا می نماید یا خیر.

این پاسخ کاخ سفید در روز آدینه غیر منتظره نبود. سیپولونه اخیرا اعلام نموده بود که تیم حقوقی ترامپ دعوت برای شرکت در چنین جلسه ای را رد خواهند کرد.

نادلر اواخر روز آدینه در بیانیه ای گفت: مردم آمریکا مستحق شنیدن پاسخ های ترامپ هستند و در حالی که ترامپ دعوت برای شرکت در حنین جلساتی را رد می نماید، کاخ سفید نمی تواند ادعا کند که این فرایند ناعادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به رئیس جمهور یک فرصت عادلانه برای طرح سوال از شاهدین و مطرح کردن ادله های خود را دادیم تا در مقابل ما این اسناد بسیار زیاد را آنالیز کند. پس از گوش دادن به شکایت هایش درباره این فرایند استیضاح، امیدوار بودیم که ترامپ دعوت ما را قبول کند.

نادلر در ادامه گفت: اگر رئیس جمهور هیچ پاسخ خوب و مناسبی برای این اتهامات نداشته باشد، آن وقت نمی خواهد در مقابل این کمیته حاضر گردد. ناکامی رئیس جمهور مانع ما از انجام وظیفه قانونی خطیرمان نخواهد شد.،ایسنا

بیشتر بخوانید،درخواست جمهوری خواستار آمریکا ، پسر بایدن باید شهادت بدهد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1048

به "کاخ سفید: در بازی استیضاح شرکت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید: در بازی استیضاح شرکت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید