کاخ سفید به برگرداندن مدیر ارشد هوآوی از کانادا به آمریکا اصرار دارد

به گزارش باتسک، وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه ای خاطرنشان کرد که دولت این کشور همچنان به استرداد مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین از کانادا به واشنگتن اصرار دارد.

کاخ سفید به برگرداندن مدیر ارشد هوآوی از کانادا به آمریکا اصرار دارد

از سفر با تور کانادا ارزان قیمت لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت دادگستری آمریکا همچنان به دنبال استرداد مدیر اقتصادی شرکت هوآوی چین از کانادا به واشنگتن است.

این وزارت خانه آمریکایی چند ساعت پیش طی بیانیه ای اعلام نمود ما به اقدامات برای استرداد متهم منگ ونگژو از کانادا به آمریکا ادامه می دهیم و به تمام قوانین توافق استرداد مجرمین بین کانادا و آمریکا پایبند خواهیم بود.

ونگژو، مدیر ارشد اقتصادی شرکت هوآوی چین، در ماه دسامبر سال گذشته توسط مقامات قضایی کانادا و زمانی که در حال تعویض پرواز برای رفتن به مقصد ثالثی بود، بازداشت شد.

در پی این اتفاق روابط سیاسی بین کانادا و چین تیره شد و چینی ها هم بلافاصله 3 تبعه کانادایی را بازداشت نموده و حتی یکی از آنها را به اعدام محکوم کردند.

روز گذشته، سفیر کانادا در آمریکا گفت که بازداشت منگ ونگژو به درخواست آمریکا صورت گرفته است.

آمریکا به بهانه نقض تحریم های ایران توسط هوآوی مصر به استرداد این شخصیت چینی به داخل خاک آمریکاست.

لیانگ هوآ، مدیر عامل هوآوی روز گذشته در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: این شرکت از نزدیک روند بازداشت ونگژو را دنبال می نماید و خواهان حل سریع این موضوع است.

برای استرداد ونگژو به آمریکا، واشنگتن تا روز 30 ژانویه مهلت دارد تا درخواست استرداد را به کانادا تسلیم کند و یک دادگاه کانادایی هم 30 روز مهلت خواهد داشت تا مدارک و اسناد آمریکایی ها را آنالیز نموده و در صورت موافقت حکم استرداد ونگژو به آمریکا باید از سوی وزیر دادگستری کانادا صادر گردد.

وزیر امور خارجه کانادا نیز طی مصاحبه ای گفته است که اوتاوا درخواستی برای صرف نظر کردن آمریکا از درخواست برای استرداد مدیر هوآوی به کاخ سفید ارائه نداده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 627

به "کاخ سفید به برگرداندن مدیر ارشد هوآوی از کانادا به آمریکا اصرار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید به برگرداندن مدیر ارشد هوآوی از کانادا به آمریکا اصرار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید