چالشهای دولت کانادا برای برطرف تحریم و برقراری رابطه با ایران

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، سی بی سی نیوز در گزارش خودی می نویسد: دولت قبلی کانادا که محافظه کار بود روابط خارجی و بین الملل خود را با قوانینی گره زده بود که این قوانین مانع لغو تحریم های کانادا علیه ایران می گردد.

چالشهای دولت کانادا برای برطرف تحریم و برقراری رابطه با ایران

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گفته توماس یونیائو از مقامات سابق وزارت دفاع کانادا که در حال حاضر از کارشناسان خاورمیانه محسوب می گردد؛ قانون قربانیان تروریسم و وجود ایران در لیست کشورهای تروریسم موجب شده تا دولت جدید کانادا نتواند تحریم های ایران را لغو کند.

دولت سابق کانادا در سال 2012 اقدام به تصویب قانون قربانیان تروریسم کرد. این قانون به قربانیان حوادث تروریستی این امکان را می دهد که علیه کشورهای مختلف اقامه دعوی نمایند.

به گفته یونیائو، این قوانین هم اکنون چالش دولت کانادا برای برقراری رابطه با ایران هستند. این دو قانون همچنین تصمیم دولت کانادا برای بازگشایی سفارت در تهران را نیز با مشکل روبرو نموده است.

این وضعیت در حالی است که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین ایران و کانادا استقبال کرد. وی از بازگشایی مجدد سفارت کانادا در تهران و از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور استقبال کرد و اضافه کرد: از هم اکنون نیز کانادا و ایران دارای روابط هستند ولی برقراری روابط رسمی باید در مجلس تصویب گردد.

استفان دیون وزیر خارجه کانادا نیز روز یکشنبه از لغو تحریم های کانادا علیه ایران اطلاع داد. وی گفت بعد از توافق هسته ای و اعلام اجرای برجام در نشست مشترک وین، این کشور نیز تحریم های خود را علیه ایران لغو می نماید.

بر اساس اعلام دولت کانادا، تمام شرکت های متعلق به این کشور می توانند در ایران سرمایه گذاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 715

به "چالشهای دولت کانادا برای برطرف تحریم و برقراری رابطه با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالشهای دولت کانادا برای برطرف تحریم و برقراری رابطه با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید