پیروز شویم در اجلاس آینده ناتو شرکت می کنیم، گفت وگوی سران ناتو درباره ادامه حضور در افغانستان

به گزارش باتسک، خبرنگاران: ستادهای انتخاباتی کاندیداهای افغان درحالی از آمادگی برای شرکت در اجلاس آینده ناتو در انگلیس خبر می دهند که در صورت طولانی شدن فرایند انتخابات یک مقام عالیرتبه دولت کنونی به جای رئیس جمهور آینده افغانستان به ولز خواهد رفت.

پیروز شویم در اجلاس آینده ناتو شرکت می کنیم، گفت وگوی سران ناتو درباره ادامه حضور در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستادهای انتخاباتی عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی 2 کاندیدا افغان درحالی از آمادگی برای شرکت در اجلاس آینده ناتو در انگلیس خبر می دهند که در صورت طولانی شدن فرایند انتخابات یک مقام عالیرتبه دولت کنونی به جای رئیس جمهور آینده افغانستان به اجلاس ناتو در شهر ولز خواهد رفت.

این در حالی است که سخنگوی حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته گفته بود که در اجلاس آینده ناتو در شهر ولز در انگلیس شرکت نمی کند و رئیس جمهور آینده این کشور باید با برنامه ای مشخص در این اجلاس حضور یابد.

محمد صدیق پتمن عضو تیم انتخاباتی تحول و تداوم به رهبری احمدزی دراین باره گفت: در صورتی که اشرف غنی احمدزی برنده انتخابات اعلام شود آماده است که در اجلاس ناتو در ولز شرکت کند.

از سوی دیگر، محمد ناطقی عضو تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی نیز گفته که در صورتی که عبدالله عبدالله در انتخابات برنده شود، وی در چارچوب توافقات قبلی افغانستان با جامعه جهانی در نشست آینده ناتو حضور خواهد یافت.

ناطقی مدعی شد که اگر نتیجه انتخابات افغانستان مشخص نشود، ممکن است زمان برگزاری اجلاس ناتو در ولز نیز تغییر کند.

قرار است که اجلاس سران ناتو درباره افغانستان در هفته اول ماه سپتامبر در شهر ولز در انگلیس برگزار شود.

با این حال، سراج الحق معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز به رادیو آزادی گفته چنانچه تا پیش از ماه سپتامبر نتیجه انتخابات افغانستان روشن نشود، یک مقام عالیرتبه دولت کنونی این کشور به نمایندگی از افغانستان در اجلاس آینده ناتو در انگلیس شرکت خواهد کرد.

این در حالی است که یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان به حامد کرزی گفته که امکان خاتمه فرایند بازشماری و ابطال آرای انتخابات این کشور در زمان مشخص شده از سوی وی (2 سپتامبر) وجود ندارد و به احتمال بسیار تا 10 سپتامبر (19 شهریورماه) ادامه خواهد یافت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1010

به "پیروز شویم در اجلاس آینده ناتو شرکت می کنیم، گفت وگوی سران ناتو درباره ادامه حضور در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروز شویم در اجلاس آینده ناتو شرکت می کنیم، گفت وگوی سران ناتو درباره ادامه حضور در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید