ویروس کرونا دو ماه قبل از شناسایی نخستین مبتلا در ایتالیا وجود داشته است

به گزارش باتسک، آخرین آنالیز های اجرا شده از سوی موسسه بهداشت ملی ایتالیا روی نمونه های فاضلاب گرفته شده از شهرهای مختلف این کشور نشان داد ویروس جدید کرونا از دسامبر 2019 میلادی در دو شهر عظیم در شمال ایتالیا وجود داشته است؛ یعنی دو ماه زودتر از آنکه اولین مورد ابتلا به کووید19 در این کشور شناسایی گردد.

ویروس کرونا دو ماه قبل از شناسایی نخستین مبتلا در ایتالیا وجود داشته است

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

پژوهشگران این مرکز توانستند ردپای ژنتیکی کووید19 را در زمانی که هنوز ویروس جدید کرونا شناسایی نشده بود، در نمونه فاضلاب های جمع آوری شده در سرانجام سال گذشته میلادی از شهرهای میلان و تورین و در نمونه های فاضلاب شهر بولونیا در ماه ژانویه بیابند.

این در حالی است که اولین مورد رسمی ابتلا به کووید19 در ایتالیا در اواسط ماه فوریه به ثبت رسیده است.

موسسه بهداشت ملی ایتالیا گفت که یافته های جدید به درک بهتر شروع گردش ویروس کرونا در ایتالیا یاری خواهد نمود.

شیوع کرونا؛ رئیس کمیسیون اروپا به دلیل حمایت نکردن از ایتالیا از صمیم قلب عذرخواهی کرد

ایتالیا اولین کشور اروپایی بود که ویروس کرونا در آن شیوع یافت و اولین کشور در دنیا بود که قرنطینه سراسری را در کشور به اجرا گذاشت.

اولین مورد ابتلا به کووید19 در این کشور در 21 فوریه در شهر کودوگنو واقع در منطقه لمباردی در شمال ایتالیا دیده شد. پس از آن این شهر به سرعت منطقه قرمز اعلام و هرگونه رفت و آمدی به آن ممنوع شد.

پس از آن 9 شهر دیگر در سراسر لمباردی و ونتو مواردی از شیوع کرونا را ثبت نموده و به سرعت مقررات قرنطینه را به اجرا گذاشتند. این محدودیت ها از اوایل ماه مارس به سراسر این کشور گسترش یافت.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا تا کنون به رقم 238 هزار و 159 نفر و شمار قربانیان آن به بیش از 34 هزار و پانصد نفر رسیده است.، یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1610

به "ویروس کرونا دو ماه قبل از شناسایی نخستین مبتلا در ایتالیا وجود داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا دو ماه قبل از شناسایی نخستین مبتلا در ایتالیا وجود داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید