وزیر خارجه روسیه: توافقات آمریکا و طالبان متوقف شده است

به گزارش باتسک، وزیر خارجه روسیه گفت که توافقات آمریکا و طالبان متوقف شده و مسکو آماده است تا به اجرای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان کمک کند.

وزیر خارجه روسیه: توافقات آمریکا و طالبان متوقف شده است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس وزیران خارجه سازمان همکاری شانگهای از آمادگی مسکو برای کمک به اجرای توافقنامه صلح بین آمریکا و طالبان خبر داد.

لاوروف با اشاره به فرایند کنونی صلح در افغانستان اظهارداشت: ما از این واقعیت شادمان نیستیم که در حال حاضر توافق های آمریکا و طالبان متوقف شده است، ما دلایل چرایی توقف را می دانیم و آماده ایم تا برای غلبه به این مسایل کمک کنیم.

به گزارش تاس، وزیر خارجه روسیه اضافه کرد که برای رفع بحران کنونی، واشنگتن باید به همکاری با کشورهای منطقه درباره افغانستان بازگردد.

روز گذشته ضمیر کابلوف مدیر دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین برای افغانستان گفته بود که فرمان اشرف غنی برای ازسرگیری عملیات تهاجمی علیه طالبان و نیز تعلیق آزادی زندانیان این گروه فرایند آغاز مذاکرات بین الافغانی را متوقف می کند .

کابلوف همچنین اظهارداشت که این اقدامات نشان می دهند که کابل به آغاز سریع مذاکرات بین الافغانی علاقه ای ندارد و تاکید کرد که حملات طالبان به نیروهای دولتی افغان توافق این گروه با آمریکا را نقض نکرده است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1580

به "وزیر خارجه روسیه: توافقات آمریکا و طالبان متوقف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه روسیه: توافقات آمریکا و طالبان متوقف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید