واکنش منفی غرب به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در چین

به گزارش باتسک، مجلس چین امروز یکشنبه قانون جدید مقابله با تروریسم را در شرایطی تصویب کرد که پایتخت های غربی نسبت به تصویب این قانون، واکنش منفی نشان داده اند.

واکنش منفی غرب به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز ضمن جنجالی دانستن قانون جدید مقابله با تروریسم در مجلس چین، نوشت: بر اساس این قانون جدید شرکت های فناوری ملزم خواهند بود تا اطلاعات حساس مربوط به کاربران خود را در اختیار دولت قرار دهند و به ارتش چین نیز اجازه می دهد تا در عملیات ضد تروریستی در خارج از این کشور شرکت کند.

مقام های چینی بر این باورند که این کشور با تهدیدات روز افزون تروریستی از سوی شبه نظامیان و جدایی طلبان به خصوص در منطقه شین جیانگ روبرو است، منطقه ای که بر اثر خشونت های خونین طی سال های اخیر صدها نفر جان خود را از دست داده اند.

این قانون نگرانی های عمیقی را در پایتخت های اروپایی در پی داشته است. کشورهای غربی نه تنها نگران نقض حقوق بشر با اجرای قانون جدید مقابله با تروریسم در چین هستند که می تواند آزادی بیان را محدود کند بلکه ابعاد سایبری این قانون نیز موجب نگرانی غربی ها شده است. باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است: نگرانی های خود را در مورد این قانون مستقیما به ژی جین پینگ رئیس جمهور چین اعلام نموده است.

لی شو وی معاون کمیته امور قانونی مجلس چین پس از تصویب این قانون جدید تاکید نمود: چین به سادگی همان کاری را انجام داده است که کشورهای غربی پیش از این از شرکت های فناوری برای یاری به مقابله با تروریسم، درخواست نموده اند.

وی اضافه نمود: این قانون مطابق با فعالیت های واقعی لازم برای مقابله با تروریسم است و به طور اساسی مشابه اقداماتی است که کشورهای بزرگ برای مقابله با تروریسم انجام داده اند.

این مقام چینی گفت: این قانون تاثیر منفی بر فعالیت عادی شرکت های فناوری نخواهد داشت و این شرکت ها نباید نگران فعالیت های خود و حقوق مالکیت فکری باشند.

مقام های واشنگتن ضمن مخالفت با این قانون جدید اعلام نموده اند که قانون جدید مقابله با تروریسم چین، با قوانین جدید بانکی و بیمه یک ابزار فشار است که شرکت های خارجی را هدف قرار می دهد.

این قانون همچنین به ارتش آزادی بخش خلق چین اجازه می دهد تا در عملیات های ضد تروریستی در خارج از این کشور مشارکت نماید. البته بعضی تحلیلگران بر این باورند که حتی اگر چین بخواهد در این گونه عملیات ها شرکت کند، با مسائل دیپلماتیک و عملی زیادی روبرو خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1119

به "واکنش منفی غرب به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منفی غرب به تصویب قانون جدید مبارزه با تروریسم در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید