واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 ساله گیلانی طی سه روز

به گزارش باتسک، خبرنگاران/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان از اجرای سریع واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 ساله در استان اطلاع داد و گفت: ظرف سه روز از 15 مهر، تمامی جمعیت دانش آموزی 12 تا 17 ساله استان گیلان نوبت اول واکسن کووید 19 را دریافت می نمایند.

واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 ساله گیلانی طی سه روز

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ابلاغیه تازه وزارت بهداشت در راستای تسریع واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: از روز پنجشنبه، 15 مهر ظرف حداکثر سه روز، تمامی جمعیت دانش آموزی 12 تا 17 سال استان، نوبت اول واکسن کووید19 را دریافت خواهند کرد.

وی اضافه نمود: طبق ابلاغیه تازه وزارت بهداشت و درمان، با تشکیل کمیته های استانی و شهرستانی، تمامی دانش آموزان 12 تا 17 ساله در مدارس منتخب که از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام می گردد، می توانند واکسن نوبت اول کووید19 را دریافت نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه فراخوان و نوبت دهی دانش آموزان برای واکسیناسیون به وسیله آموزش و پرورش انجام می گردد، گفت: همه دانش آموزانی که به وسیله سامانه سلامت نوبت گرفته اند هم می توانند در صورت مراجعه به محل نوبتشان، واکسن را در همان محل دریافت نمایند.

حیدرزاده تاکید نمود: حداکثر ظرف سه روز تا 17 مهر به تمامی دانش آموزان 12 تا 17 ساله در استان نوبت اول واکسن کووید تزریق می گردد.

وی بعلاوه با اشاره به ورود واکسن برکت به استان گیلان، گفت: با توجه به اختصاص واکسن برکت به گیلان از سوی وزارت بهداشت، اولویت دریافت واکسن برای کسانی است که نوبت اول این واکسن را دریافت نموده و بیش از 45 روز از دوز اول آنها گذشته است.

معاون علوم پزشکی گیلان اضافه نمود: تزریق دوز دوم واکسن برکت به افرادی که دوز اول را دریافت و 45 روز از آن گذشته، سبب تکمیل ایمن سازی آنها می گردد.

وی با اطمینان خاطر به کسانی که برای دریافت واکسن برکت منتظر هستند، گفت: برای متقاضیان در استان، مجددا واکسن برکت می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2426

به "واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 ساله گیلانی طی سه روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون دانش آموزان 12 تا 17 ساله گیلانی طی سه روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید