هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال سرانجام دادن به برجام نیستند

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از بازگشت از سفر به خاورمیانه و ملاقات با بعضی کشورهای منطقه از جمله ایران، در نشستی خبری با خبرنگاران در بروکسل بر کوشش ها برای حفظ ثبات و امنیت در خاورمیانه تاکید نمود.

هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال سرانجام دادن به برجام نیستند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت روز تور ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

بورل مسائل مرتبط با طرح صلح(سازش) خاورمیانه و همچنین برجام را از جمله دلایل سفر به منطقه و تبادل نظر با بعضی مقامات کشورها در غرب آسیا عنوان نمود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در این نشست درباره سفرش خاطرنشان کرد: به ایران سفر کردم چون مسئله ثبات در منطقه بدون در نظر دریافت ایران امکانپذیر نیست.

بورل در این سخنان همچنین به تبادل نظری خود با دیگر مقامات کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات و عراق نیز اشاره نمود و این تبادل نظرها را با هدف افزایش صلح و ثبات در خاورمیانه عنوان نمود و از سفر خود در هفته آینده به واشنگتن اطلاع داد که به گفته او با هدف یاری به ثبات در منطقه صورت می گیرد.

این دیپلمات ارشد اروپایی همچنین فعال کردن مکانیسم حل اختلافات موسوم به ماشه را یاری به تداوم برجام عنوان و تاکید نمود که هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال خاتمه دادن به برجام نیستند.

بورل همچنین ضمن تأکید بر حفظ برجام از همه طرف ها در این توافق خواست تا به دنبال اجرای بهتر این توافق باشند.

سفر بورل به ایران نخستین سفر او به ایران به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بوده است که روز گذشته انجام شد و در جریان این سفر نیز با مقامات ارشد ایرانی از جمله رئیس جمهور و وزیرخارجه ملاقات و تبادل نظر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1114

به "هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال سرانجام دادن به برجام نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچکدام از کشورهای اروپایی به دنبال سرانجام دادن به برجام نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید