هشدار جدی قاضی زاده هاشمی به بعضی نمایندگان مجلس؛ از هیئت رئیسه فدراسیون ها استعفا دهید

به گزارش باتسک، قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس گفت: این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این نماینده ها باید از هیئت رئیسه فدراسیون ها خارج شوند تا تعارض منافع ایجاد نشود. این سمت ها به نظرم در شان نمایندگان مجلس نیست.

هشدار جدی قاضی زاده هاشمی به بعضی نمایندگان مجلس؛ از هیئت رئیسه فدراسیون ها استعفا دهید

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی در شبکه سوم سیما حاضر شد و در مورد قرارداد ویلموتس و جزئیات آن به تبادل نظر پرداخت. این تبادل نظر که به نوعی افشاگری بود، بازتاب های زیادی به دنبال داشت.

قاضی زاده هاشمی در صحبت های خود به نکته مهمی اشاره نمود که به خاطر حواشی مربوط به ویلموتس آنچنان که باید به آن پرداخته نشد. وی به حضور بعضی نمایندگان مجلس در هیئت رئیسه های فدراسیون ها اشاره نمود و گفت: این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و این نماینده ها باید از هیئت رئیسه فدراسیون ها خارج شوند تا تعارض منافع ایجاد نگردد. این سمت ها به نظرم در شان نمایندگان مجلس نیست.

این اولتیماتیوم می تواند پایانی بر حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هیئت رئیسه فدراسیون ها باشد. به نظر می رسد این تصمیم می تواند خروجی مثبتی داشته باشد، چرا که از یک طرف نمایندگان مجلس وظیفه دارند در مورد مسائل مهم ورزش کشور تصمیم گیری نمایند و حضور آن ها در سمت های دیگر می تواند باعث ایجاد خلل در وظابف ذاتی آن ها گردد.

از طرف دیگر نمایندگانی که عضو هیئت رئیسه فدراسیون ها هستند به خاطر مشغله کاری که دارند عمدتا نمی توانند در جلسات هیئت رئیسه فدراسیون شرکت نمایند و این موضوع به صلاح ورزش هم نیست. بسیاری از فدراسیون های ورزشی کوشش می نمایند از حضور نمایندگان مجلس در هیئت رئیسه خود استفاده نمایند تا این نمایندگان به عنوان کاتالیزور عمل نمایند و بتوانند منابع بیشتری برای فدراسیون تامین نمایند، اما این سیاست در عمل بازدهی مثبتی برای فدراسیون های ورزشی نداشته است. ضمن اینکه نمایندگان مجلس نه تنها از حضور در هیئت رئیسه فدراسیون ها منع شدند بلکه اجازه عضویت در هیئت مدیره باشگاه ها و به طور کلی مسئولیت های اینچنینی هم منع شدند.

باید دید در نهایت این اتفاق رخ می دهد و نمایندگان مجلس قید حضور در هیئت رئیسه فدراسیون ها را به عطایش می بخشند یا خیر.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1663

به "هشدار جدی قاضی زاده هاشمی به بعضی نمایندگان مجلس؛ از هیئت رئیسه فدراسیون ها استعفا دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی قاضی زاده هاشمی به بعضی نمایندگان مجلس؛ از هیئت رئیسه فدراسیون ها استعفا دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید