هر شهروند تهرانی سالانه 300 ساعت در ترافیک است

به گزارش باتسک، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی گفت: ما 110 کتابخانه در شهر داریم، اما متاسفانه 8 سال می گردد در این کتابخانه ها کتاب وارد نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

هر شهروند تهرانی سالانه 300 ساعت در ترافیک است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، جلسه کمیته فرهنگی شورا با موضوع مصاحبه و آنالیز زمینه های همکاری و هم افزایی در مورد کتاب و کتاب خوانی در شهر تهران با حضور محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی برگزار گشت.

حق شناس در سخنان خود در این جلسه با انتقاد از عملکرد کتابخانه های شهر گفت: ما 110 کتابخانه در شهر داریم و این همه هزینه شده و کارمندان زیادی به کار گرفته شده و شهفرایندان زیادی هم از این کتابخانه ها استقبال می نمایند، اما متاسفانه 8 سال می گردد در این کتابخانه ها کتاب وارد نشده و این مایه تاسف و خجالت است.

حق شناس با بیان اینکه ما امروزه در موقعیتی هستیم که روکرد مان در مقوله کتابخوانی را باید بروز کنیم اضافه کرد: فرایندی که شاهد هستیم فرایند مناسبی نیست، هر شهفرایند تهرانی در سال 300ساعت خود را در ترافیک از دست می دهد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی ما اگر بتوانیم 10 درصد جامعه مخاطب خود در حوزه کتا بخوانی را افزایش دهیم اضافه کرد: سهم قابل ملاحظه ای از ساعت تلف شده شهفرایندان را کاهش خواهیم داد.

حق شناس در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و نشر کتاب های صوتی و اینترنتی گفت: امروزه 10 درصد جامعه ما بالای 60 سال است و این فرایند تا سال 1405 تا 10 درصد افزایش پیدا می نماید یعنی جامعه دارد پیر می گردد و به بیانی این قشر کتاب نمی خواند گرچه آنان در گذشته کتاب خوان بودند لذا ایجاد ظرفیت کتاب های صوتی و اینترنتی برای این قشر بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: در گذشته کتاب صوتی فقط برای نابینایان بود و آن هم برای 50 هزار نفر بود، اما امروز می توانیم با هدف قرار دادن قشر کهنسال و نیز نسل دوم و سوم خارج از ایران که جامعه بسیار بزرگی هستند کتاب های اینترنتی و صوتی را نشر دهیم.

حق شناس در ادامه اضافه کرد: سال آینده هدف گذاری ما می تواند توسعه نشر کتاب های صوتی باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه موضوع قاچاق کتاب هم در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: می توان با همکاری اتحادیه ناشران و تابلو های راهنمای کتابفروشی ها و همکاری سایر نهاد ها از آن جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1005

به "هر شهروند تهرانی سالانه 300 ساعت در ترافیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر شهروند تهرانی سالانه 300 ساعت در ترافیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید