هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است

به گزارش باتسک، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از صادرات 94 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 28 میلیون دلار به کشور عمان از هرمزگان در شش ماهه نخست امسال اطلاع داد.

هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، خلیل قاسمی ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه هیئت تجاری عمانی متشکل از 15 نفر از فعالان مالی و تجاری این کشور، عصر دیروز وارد بندرعباس شده است، گفت: گسترش روابط مالی بین هرمزگان و کشور عمان گام اصلی است.

وی با اشاره به مراودات تجاری استان در دو سال گذشته با کشور عمان گفت: کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، برنامه هایی را در دو سال پیش در راستای گسترش روابط مالی بین هرمزگان و عمان شروع کرد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود در استان، در راستای معرفی حوزه های مختلف، برنامه هایی برای پذیرش هیئت های تجاری از کشور عمان را در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برنامه مدون برای این هیئت را در دو بخش مطرح کرد و گفت: اولویت هیئت تجاری عمانی در حوزه مصالح ساختمانی و محصولات مرتبط با این بخش است که بر این اساس بازدیدهایی از واحدهای فراوریی استان در شهرکهای صنعتی دیده شده است.

وی اضافه نمود: دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی برای ایجاد ارتباط بین تجار عمانی و فراوری کنندگان استانی، نشست رو در رو جهت مذاکره و افزایش مراودات تجاری برای این هیات تدارک دیده است.

قاسمی توضیح داد: فعالان مالی استان در حوزه مصالح ساختمانی می توانند با مراجعه به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی ضمن اعلام آمادگی، جهت مذاکره با هیات عمانی اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گسترش روابط مالی را گام اصلی این استان با کشور عمان مطرح کرد و ادامه داد: هدف اصلی ما از پذیرش هیات تجاری عمانی، گسترش روابط مالی و تجارت بیشتر با این کشور است.

وی در خاتمه اضافه نمود: در شش ماهه نخست امسال 94 هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش 28 میلیون دلار به کشور عمان صادر شده است که در نیمه دوم سال کوشش استان، برای صادرات در بخش خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی و دیگر بخش ها بیشتر خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 887

به "هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرمزگان 28 میلیون دلار به کشور عمان صادرات داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید