نمایش ویژه فروشنده در جشنواره تورنتو

به گزارش باتسک، خبرگزاری ایسنا: فیلم فروشنده ساخته اصفر فرهادی به عنوان یکی از فیلم های بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم معتبر تورنتو در کشور کانادا انتخاب شد.

نمایش ویژه فروشنده در جشنواره تورنتو

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

مسئولان برگزاری چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتوی کانادا فهرست فیلم های چند بخش از این رویداد سینمایی را اعلام کردند و نام فیلم فروشنده جدیدترین ساخته سینمایی اصغر فرهادی نیز در میان فیلم های بخش نمایش های ویژه دیده می گردد.

فیلم فروشنده اولین نمایش خود را در شصت وهشتمین جشنواره بین المللی کن در سال جای میلادی تجربه کرد و توانست دو جایزه ارزشمند بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) و بهترین فیلمنامه (اصغر فرهادی) را از آن خود کند.

بنابر اعلام اسکرین دیلی، این رویداد سینمایی از تاریخ 8 سپتامبر با نمایش نسخه بازسازی شده فیلم معروف هفت دلاور به کارگردانی آنتونی فوکوآ و با بازی دنزل واشنگتن، کریس پرت، اتان هاوک و .. شروع خواهد شد و اختتامیه این رویداد سینمایی در تاریخ 17 سپتامبر نیز با نمایش فیلم لبه 17 به کارگردانی کلی فرمون کریگ همراه خواهد بود.

فیلم اسنودن به کارگردانی اولیور استون نیز اولین نمیش دنیای خود را در بخش اصلی جشنواره فیلم تورنتو تجربه خواهد نمود.

تولد یک ملت ساخته نیت پارکر، او به کارگردانی پل فرهوفن، کنیز ساخته پارک چون-ووک، لالا لند ساخته دامیان چازل، نرودا به کارگردانی پابلو لاورین، پترسون از جیم جارموش، نمک . اتش از ورنر هرتزوگ و تونی اردمن از مارن اِده به همراه فیلم فروشنده مهمترین فیلم هایی هستند که در بخش نمایش های ویژه جشنواره فیلم تورنتو به روی پرده می روند.

جشنواره فیلم تورنتو از سال 1976 با عنوان جشنواره جشنواره ها شروع به کار کرد و در نخستین سال برگزاری این جشنواره بیش از 35 هزار نفر از بیش از 30 کشور دنیا در آن حضور یافتند و تا سال 2009، تعداد بازدیدکنندگان از 336 فیلم از 64 کشور دنیا در این رویداد سیمنایی به بیش از نیم میلیون نفر رسید.

این جشنواره سینمایی طی دهه های گذشته به یکی از معتبرترین رویدادهای هنری و سینمایی دنیا درکنار جشنواره فیلم کن، برلین و ونیز تبدیل شده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 793

به "نمایش ویژه فروشنده در جشنواره تورنتو" امتیاز دهید

1 کاربر به "نمایش ویژه فروشنده در جشنواره تورنتو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش ویژه فروشنده در جشنواره تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید