نقش پنهان ترکیه در رساندن تروریست ها به یمن خبرنگاران

به گزارش باتسک، همزمان با پیشروی های گسترده نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه مأرب، تحرکات و دخالت ترکیه با هماهنگی عربستان و بهره دریافت از تروریست های القاعده برای ممانعت از شکست نیرو های حزب الاصلاح هم تشدید شده است.

نقش پنهان ترکیه در رساندن تروریست ها به یمن خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه الاخبار لبنان از افزیش دخالت ترکیه در یمن تحت نظارت سعودی پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: القاعده حامی سعودی در جبهه های اطراف شهر مأرب شده است و بر اساس اطلاعات رسیده به الاخبار، ماموریت تامین سواحل استان أبین به القاعده محول شده است تا افرادی را از خارج یمن به استان البیضاء بیاورد و از آنجا به استان مأرب منتقل کند.

در این طرح ترکیه به صور پنهان نقش آفرینی می نماید و نقش آن هموار کردن رسیدن این تروریست ها و تجهیزات آنهاست که در راستای گام های بیشتر با هدف بهبود روابط با ریاض از یکسو و حمایت از بازمانده های حزب الاصلاح که در آستانه از دست دادن مرکز اصلی در یمن هستند، از سوی دیگر است.

الاخبار با اشاره به افزایش حمایت های ترکیه در حمایت از حزب الاصلاح در یمن گزارش داد: آنکارا تحت عنوان اقدام انسان محبت آمیز - آنهم فقط در مناطق تحت کنترل حزب الاصلاح یعنی استان های تعز، مأرب و شبوه - از سه سال قبل به یمن وارد شده و حمایت لجستیکی قوی از شبه نظامیان این حزب به شکل غیرمستیم به عمل آورده است.

بر اساس این گزارش، این نقش با حمایت اقتصادی قطر در غرب استان تعز در حدود یکسال قبل تشدید شده است.

الاخبار به آموزش سرنموده های حزب الاصلاح در پایگاه های نظامی ترکیه در خارج یمن و نقش اطلاعاتی چشمگیر ترکیه در استان شبوه یمن اشاره نموده است.

این رسانه به همکاری جدید حزب الاصلاح با نظارت مستقیم طرف سعودی اشاره نموده است و اینکه با هماهنگی ترکیه کشتی های حامل تسلیحات ترکیه مانند تسلیحات میانبرد و نیز قناصه هایی که تک تیراندازان حزب الاصلاح از آن در تعز و مأرب استفاده می نمایند، به سواحل استان شبوه رسیده است.

نقش ترکیه به ویژه پس از بهبود روابط میان آنکارا و ریاض در ماه گذشته و پس از آماده کردن تروریست های مورد حمایت ترکیه در سوریه برای مشارکت در جنگ مأرب، تشدید شده است.

الاخبار فاش کرد که وظیفه تامین امنیت تروریست هایی که از سوریه به یمن با هماهنگی سعودی می فرایند به القاعده واگذار شده است.

این رسانه از تحرکات القاعده با حمایت اقتصادی سعودی در مناطقی از استان ابین در نزدیکی ساحل خبر داده است و اینکه ائتلاف سعودی-اماراتی وظیفه تامین امنیت کشتی های ناشناسی که حامل تروریست هایی هستند که از سوریه و دیگر کشور ها به همراه سلاح می آیند را به القاعده محول نموده است تا امنیت جاده ساحلی واقع میان استان های شبوه و أبین را تامین نمایند و سپس آن ها را به جبهه مأرب برسانند.

طرح جدید به سرکردگی سالم الشنعاء در استان أبین از حدود دو هفته قبل اجرایی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2174

به "نقش پنهان ترکیه در رساندن تروریست ها به یمن خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش پنهان ترکیه در رساندن تروریست ها به یمن خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید