نشست تخصصی کارگروه مشترک همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و مکزیک برگزار شد

به گزارش باتسک، نخستین نشست تخصصی کارگروه مشترک همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و مکزیک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت.

نشست تخصصی کارگروه مشترک همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و مکزیک برگزار شد

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، علی حسین شهریور مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به جایگاه مهم دو کشور و روابط دیرینه ای که دارند در بسیاری از زمینه ها می توانند کار های مشترک انجام دهند و از ظرفیت های موجود برای ارتقای سطح تعاملات و روابط دو جانبه بهره گیرند.

وی در ادامه با اشاره به سفر وزیر وقت کار و رفاه اجتماعی مکزیک در سال 2015 به ایران به دستاورد ها و نتایج این سفر اشاره کرد وگفت: در این سفر یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور منعقد شد و در سفر وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مکزیک نیز برنامه اقدام مشترک همکاری ها میان دو وزارتخانه به امضا رسید.

شهریور، همچنین به دیدار هیات جمهوری اسلامی ایران از وزارت کار و رفاه اجتماعی مکزیک و آشنایی با اقدامات آن در موضوعات مختلف به ویژه شیوه های مقابله و مبارزه با فقر چند بعدی پرداخت و گفت: تبادل هیات و امضای اسناد همکاری، نشان دهنده وجود اراده مقامات عالی دو کشور برای ارتقای همکاری های مشترک و دوجانبه است.

وی افزود: ما از اقدامات عملی برای اجرایی کردن اسنادی که بین دو وزارتخانه امضا شده استقبال می کنیم و اطمینان داریم همکاری در حوزه کار و رفاه اجتماعی موجب توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط بین دو کشور خواهد شد.

شهریور در ادامه بر تبادل تجربیات، اطلاعات و دانش فنی در حوزه های کار و اشتغال، حمایت های اجتماعی، رفاه اجتماعی، بیمه ها و صندوق های بازنشستگی، آموزش های فنی و حرفه ای، توانمندسازی زنان، سالمندان و بچه ها تاکید کرد.

در ادامه نشست، خانم اینگرید آمالیاسبالوس کایستاردو، مدیر کل روابط میان سازمانی و امور بین الملل وزارت کار و رفاه اجتماعی مکزیک هم با ابراز خرسندی از روابط میان دو کشور گفت: ابتکار عمل برای از سرگیری روابط و ارتقای سطح همکاری ها میان دو وزارتخانه در چارچوب یادداشت تفاهمی که در سال 2015 و 2016 به امضا رسیده را به فال نیک می گیریم.

وی هدف از سازوکار های همکاری مشترک را پیشبرد فعالیت های دو جانبه و بهبود شرایط کاری شهروندان عنوان کرد و گفت: با توجه به برنامه اقدام مشترک و نیز یادداشت تفاهم همکاری که قبلا به امضا رسیده به دنبال برنامه ریزی برای تبادل اطلاعات و نیز اقدامات مشترک مناسب و تمرکز ویژه بر روی سلامت و بهداشت کاری در راستای منافع عمومی هستیم.

وی موضوعاتی مثل مراقبت اجتماعی، کار شایسته و نیز گروه های آسیب پذیر را از دیگر محور هایی عنوان کرد که دو طرف می توانند همکاری داشته باشند.

در ادامه نشست عمر نسیب استیفان مدیر کل رفاه اجتماعی، کوینتا لاکونزکروز مدیر ایمنی و بهداشت شغلی، مارتا ایزابل لوپز اسکوبار مدیر سیاست های کار و کار شایسته مکزیک گزارش کاملی از شرایط تامین اجتماعی و سایر اقدامات اجرا شده در این حوزه ارائه کردند.

علیرضا قزیلی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک نیز با ابراز خرسندی از برگزاری کارگروه مشترک همکاری های دو وزارتخانه آمادگی خود را برای تحکیم مناسبات و توسعه روابط میان دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و ایالات متحده مکزیک اظهار داشت.

همچنین علی مظفری مدیر کل بازرسی کار، مریم میرمالک مدیر کل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی، محمد محمدی مدیر کل ثبت بیمه شدگان تامین اجتماعی و رضا شریعت مدیر آموزش موسسه کار و تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران نیز گزارش کاملی را از وظایف و اقدامات مجموعه های یاد شده به طرف مکزیکی ارائه و بر ارتقای سطح همکاری ها تاکید کردند.

تاکید بر وجود اراده عملی برای ارتقای همکاری ها در زمینه کارشایسته و رفاه اجتماعی، اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک در چارچوب یادداشت تفاهم همکاری و نیز تدوام و برگزاری سه نشست مجازی در ماه های پیش رو با موضوع تامین اجتماعی (قوانین و مقررات بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد، نحوه پوشش بیمه اجباری و اختیاری)، سیاست های اشتغال و واکنش ها به کووید 19 ، تبادل تجربه در زمینه سنجش فقر چند بعدی با مشارکت سازمان کونوال و همچنین همکاری در سازمان بین المللی کار از جمله محور ها و موضوعاتی بود که طرف ایرانی برای تداوم همکاری ها پیشنهاد داد.

طرف مکزیکی با استقبال از پیشنهادات طرف ایرانی محور هایی مثل خود بازرسی ها در زمینه ایمنی و بهداشت کار و نیز مبحث اشتغال جوانان را از دیگر موضوعاتی دانست که می تواند محور همکاری های دو طرف قرار گیرد.

در ادامه مقرر شد پیشنهادات و محور های مطرح شده در این نشست تدوین و از مجاری دیپلماتیک به امضای دو طرف برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1907

به "نشست تخصصی کارگروه مشترک همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و مکزیک برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست تخصصی کارگروه مشترک همکاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران و مکزیک برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید