نخست وزیر مالزی با پادشاه عربستان تماس گرفت

به گزارش باتسک، در سایه نگرانی های عربستان از اظهارات اخیر نخست وزیر مالزی و نشست کوالالامپور درباره مسائل جهان اسلام که با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه و امیر قطر برگزار می شود، نخست وزیر مالزی با پادشاه عربستان گفتگوی تلفنی کرد.

نخست وزیر مالزی با پادشاه عربستان تماس گرفت

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان تماس تلفنی را از ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی دریافت کرد. دو طرف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه صحبت کردند.

پادشاه عربستان در این مکالمه تلفنی بر اهمیت فعالیت مشترک از طریق سازمان همکاری اسلامی برای تحقق وحدت در جهان اسلام تأکید کرد.

قرار است کوالالامپور از فردا تا جمعه میزبان نشستی با حضور رؤسای جمهور ایران و ترکیه و امیر قطر باشد. حضور این شخصیت ها در نشست مالزی موجب نگرانی عربستان شده است.

گزارشات حاکی از این است که عربستان به شدت نگران اظهارات اخیر ماهاتیر محمد، نخست وزیری مالزی است. وی گفته بود کشورهای اسلامی در نشست کوالالامپور سکوی جدیدی را تشکیل می دهند که می تواند به مسائل مسلمانان در جهان رسیدگی کند. وی تأکید کرده که سازمان همکاری اسلامی در حل مسائل مسلمانان در جهان شکست خورده است.

منابع می گویند، عربستان و هم پیمانانش از جمله امارات، کویت و بحرین نگران این هستند که یک سازمان اسلامی جدید تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1017

به "نخست وزیر مالزی با پادشاه عربستان تماس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مالزی با پادشاه عربستان تماس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید