مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا

به گزارش باتسک، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام نمود که در سایه ظهور کرونا در این کشور طرحی برای انتها دادن به جنگ یمن برای طرفین درگیر آن پیشنهاد نموده است.

مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن اظهار داشت که درسایه ثبت اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در یمن طرحی برای برقراری آتش بس در این کشور ارائه نموده است.

گریفیتس توضیح داد طرح او برای برقراری آتش بس در یمن شامل 3 بند است:

-توقف آتش بس شامل همه یمنی ها می گردد.

-اقدامات مالی و انسانی در جهت کاهش مسائل مردم یمن باید صورت گیرد.

-فرایند سیاسی برای توقف جنگ باید از سرگرفته گردد.

وی گفت که از طرف های مربوطه می خواهم تا این پیشنهاد را فورا پذیرفته و از خلال یک فرایند سیاسی رسمی برای خاتمه دادن به این جنگ به شکل کامل اقدام نمایند.

گریفیتس تاکید نمود که بعد از مشاهده اولین مورد از ابتلا به کرونا در یمن٬ توقف این جنگ به شکل فوری یک امر سرنوشت ساز و حائز اهمیت است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد پنجشنبه 21 فروردین به طور رسمی از اعلام توافق آتش بس در یمن اطلاع داد و گفت که این آتش بس 2 هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است.

این درحالی است که با وجود اعلام آتش بس، حملات ائتلاف سعودی به یمن ادامه دارد و دستکم از روز پنجشنبه و شروع آتش بس 2 غیر نظامی کشته شدند.

بسیاری از مقام های یمنی درباره نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید نموده و معتقدند این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت های اخیر خود استفاده کند.

در این راستا، محمد البخیتیعضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز آدینه توقف حملات سعودی به یمن را دروغ خواند و اظهار داشت که با وجود پایبندی دولت صنعا، عملیات نظامی زمینی و هوایی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنان ادامه دارد.

روز گذشته کمیته عالی ملی مبارزه با اپیدمی کرونا در یمن با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر اظهار داشت که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان حضرموت این کشور شناسایی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1479

به "مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفاد طرح سازمان ملل برای توقف جنگ یمن در سایه شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید