مردم رعایت نکنند، بیمارستان های خوزستان دچار مشکل می شوند

به گزارش باتسک، خبرنگاران/خوزستان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به شرایط بیمارستان های خوزستان در ارائه خدمات به بیماران کرونا گفت: در حال حاضر با این ظرفیت موجود امکان ارائه خدمات وجود دارد اما اگر مردم رعایت نکنند و فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ گردد و بار مراجعه بیشتر گردد، ممکن است بیمارستان ها دچار مشکلاتی شوند.

مردم رعایت نکنند، بیمارستان های خوزستان دچار مشکل می شوند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه جلسه ستاد مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (11 خردادماه) برگزار گشت، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان اظهار کرد: شناسایی بیماران سرپایی نگرانی ندارد و آن ها را قرنطینه می کنیم و از انتشار بیشتر بیماری جلویگری می گردد.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: آمار بیماران بستری کرونا در خوزستان از 24 اردیبهشت ماه تا به امروز تقریبا شیب تندی نداشته و بسیار ملایم است. حدود دو هفته و نیم است که آمار موارد بستری تقریبا ثابت مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح نمود: برای ارائه خدمات در بخش های مراقبتی و عادی مسئله ای نداریم. تخت های بخش مراقبت و عادی در حال ارائه خدمات هستند و از این بابت نگران نیستیم.

ابول نژادیان گفت: مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا از انتشار بیشتر بیماری جلوگیری گردد و بار مراجعه به بیمارستان ها کاهش یابد.

وی توضیح داد: در حال حاضر با این ظرفیت موجود امکان ارائه خدمات وجود دارد اما اگر مردم رعایت ننمایند و فاصله گذاری اجتماعی کمرنگ و بار مراجعه بیشتر گردد، ممکن است بیمارستان ها دچار مشکلاتی شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح نمود: استفاده از ماسک برای ورود به ادارات و سازمان ها الزامی است و ضدعفونی دست ها در بدو ورود به ادارات باید انجام گردد. امیدواریم اجرای این موارد به مدیریت این بیماری در خوزستان یاری کند.

وی با اشاره به شرایط فرایند صعودی ابتلا در خوزستان، گفت: اکنون نمی توانیم پیش بینی کنیم که موارد ابتلا در شبانه روز به چه تعداد خواهد رسید اما تست ها روز به روز در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: اکنون تقریبا روزانه 2 هزار و 500 تست انجام می دهیم و حتما به 3 هزار تست در شبانه روز خواهیم رسید. در حال کوشش هستیم مراکز تست گیری در دو شهرستان دیگر خوزستان نیز افزایش پیدا کند و بنابراین ممکن است آمار موارد شناسایی از این نیز بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1620

به "مردم رعایت نکنند، بیمارستان های خوزستان دچار مشکل می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم رعایت نکنند، بیمارستان های خوزستان دچار مشکل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید