مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار گردید

به گزارش باتسک، مراسم تقدیر از فعالان برگزیده حوزه گردشگری استان مرکزی هم زمان با هفته گردشگری در محل فرهنگسرای آیینه اراک و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی، فرماندار اراک، مدیرکل صدا و سیما، مدیرکل پست و مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار گردید

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 11 مهرماه 97 در این مراسم گفت: تقدیر از فعالان برتر حوزه گردشگری در حقیقت یک مشوق عمومی برای تمامی افراد حاضر در این صنعت است چراکه با ادامه روند انتخاب برترین ها، به نقطه طلایی رقابت عمومی می رسیم که این مسئله در بازاریابی گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

حسینی اضافه نمود: متاسفانه در مبحث گردشگری در ایران آنچنان که باید پیروز نبوده ایم چراکه راستا مناسبی را برای توسعه گردشگری انتخاب ننموده ایم. در حال حاضر این صنعت را به صورت سنتی مدیریت نموده و پیش برده ایم در حالیکه در دنیای امروز گردشگری الکترونیک باب گشته و شعار سال سازمان جهانی گردشگری نیز بر آن راسخ شده است. اینکه نتوانسته ایم خدمات نوین و الکترونیک گردشگری را آنطور که باید توسعه دهیم به علت نگاه سنتی به مقوله گردشگری در سطح کلان مدیریتی و از سوی دیگر سطح جامعه است زیرا گاه در سطوح مختلف جامعه با مشکل عدم گردشگر پذیری روبرو هستیم که این مسئله بسیار آسیب زاست. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشیم که مبلغین اصلی در زمینه گردشگری فعالان بخش خصوص هستند.

او در ادامه اضافه نمود: انتقال فرهنگ عمومی از گردشگری سنتی به نگاه مدرن مستلزم باور عمومی مدیران است تا در نهایت به نهادینه شدن فرهنگ این دیدگاه در جامعه رسیم. خدمات نوین در دایره حفظ سنت های زیستی، نقطه طلایی گردشگری ایران باید باشد.

حسین بختیاری فرماندار اراک نیز در این مراسم اظهار کرد: پتانسیل های موجود ایران در حوزه گردشگری بسیار قابل توجه است اما میزان گردشگر ورودی به کشور بسیار پایین است. در شرایط فعلی مالی کشور، کوچ نگاه مالی از صنعت نفت به صنعت گردشگری اجتناب ناپذیر است.

بختیاری اضافه نمود: در رویکرد جدید گردشگری، روستاها می توانند نقش بسزایی در بومگردی و طبیعت گردی داشته باشند. در شهرستان اراک دو روستای انجدان و هزاوه دارای پتانسیل های مناسبی هستند و میراث فرهنگی نیز برنامه های مناسبی برای توسعه زیرساخت ها و معرفی آن ها داشته است اما اکنون باید بر رویکرد جدید گردشگری الکترونیک تمرکز کرد تا بتوان شمار گردشگران ورودی به روستاها را بالا برد.

در انتها این مراسم از 20 برگزیده حوزه گردشگری استان مرکزی تقدیر شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 621

به "مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه گردشگری استان مرکزی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید