مذاکره وزیر نفت عمان با زنگنه برای تسریع در ساخت خط لوله گاز

به گزارش باتسک، وزرای خارجه ، نفت وصنعت عمان با وزیر نفت ایران در تهران امروز یکشنبه دیدار و تبادل نظر کردند.

مذاکره وزیر نفت عمان با زنگنه برای تسریع در ساخت خط لوله گاز

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، وزرای خارجه ، نفت وصنعت عمان که برای دیدار با مقامات سیاسی و مالی جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می بردند با وزیر نفت ایران دیدار و تبادل نظر کردند.

در دیدار بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران با یوسف بن علوی وزیر خارجه و الرمحی وزیر نفت و صنعت عمان، دو طرف در مورد گسترش روابط مالی بویژه در حوزه نفت و گاز تاکید کردند.

عمان یکی از مشتریان بزرگ و بالقوه گاز ایران است و دو طرف در این دیدار راههای تسریع در احداث خط لوله انتقال گاز ایران از میدان پارس جنوبی به عمان را در کنار دیگر موارد مورد علاقه دو کشور آنالیز کردند.

مقامات دو کشور ایران و عمان در یک سال گذشته بارها با یکدیگر دیدار و تبادل نظر کردند و از جمله در آخرین دیدار مقامات دو کشور، یک ماه پیش وزیر نفت ایران به دعوت همتای عمانی خود به این کشور سفر و درباره صادرات گاز به عمان، استفاده از ظرفیت خالی فراوری ال ان جی این کشور و آخرین اوضاع بازار جهانی نفت مذاکره کرد.

در دیدار یاد شده، طرفین توافق کردند خط لوله ای با ظرفیت انتقال صد میلیارد فوت مکعب معادل 28 میلیون متر مکعب گاز در روز با هدف انتقال سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز به عمان به صورت مشترک میان دو کشور و در بستر دریا احداث گردد.

یوسف بن علوی در جریان سفر خود به تهران، علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود و وزیر نفت، با رئیس کل بانک مرکزی، وزیران راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی ایران دیدار و تبادل نظر می نماید.

دیدار و تبادل نظر با مقامات عالیرتبه سیاسی ایران از جمله رئیس جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از دیگر برنامه های بن علوی در سفر به تهران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 817

به "مذاکره وزیر نفت عمان با زنگنه برای تسریع در ساخت خط لوله گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره وزیر نفت عمان با زنگنه برای تسریع در ساخت خط لوله گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید