مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد

به گزارش باتسک، مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه مالی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور گفت: واردات خودروهای ورزشی که طی روزهای اخیر از سوی دولت اعلام شده، مزیت استثنایی منطقه ویژه مالی شهرستان زرندیه است که مجوز آن صادر شد.

مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد

جعفر آهنگران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: منطقه ویژه مالی زرندیه به دلیل برخورداری از کاربری ویژه ورزشی و گردشگری واقع در شرکت توسعه سیاحان سرزمین ایرانیان، یکی از مناطق ویژه استثنایی کشور است.

وی از ورود خودروهای ورزشی به منطقه ویژه مالی زرندیه به عنوان یک امتیاز یاد کرد و اضافه نمود: واردات خودروهای ورزشی به دلیل حجم بالای موتور که بیش از 2500 سی سی است ممنوع است، اما دولت در راستای پشتیبانی از سرمایه گذاری بزرگی که در منطقه ویژه مالی زرندیه اجرا شده مصوب کرد که بتوان از این مزیت بهره برداری کرد.

آهنگران تاکید نمود: با حمایت دولت یکی از الزامات منطقه ویژه مالی زرندیه ورود خودروهای ورزشی است که حتی افراد به صورت شخصی هم می توانند اقدام به واردات خودروی ورزشی به صورت انفرادی نمایند اما لزوماً باید در منطقه ویژه استفاده و نگهداری گردد و خارج از منطقه قابلیت استفاده ندارد.

وی نبود چنین ظرفیت هایی را موجب خروج ارز از کشور دانست و اضافه نمود: بسیاری از علاقمندان به ورزش با خودروهای ورزشی، به دلیل نبود چنین ظرفیتی اقدام به خرید آن در خارج از کشور و بهره برداری از آن در کشورهای همجوار می کردند که موجب خروج سرمایه و ارز از کشور می شد.

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه مالی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی کشور با اشاره به کاربری های تفریحی و ورزشی سرزمین ایرانیان زرندیه در منطقه ویژه مالی این شهرستان گفت: زمین گلف، پیست های موتور سواری، اسب سواری و سایر کاربری های ورزشی و تفریحی این منطقه در خاورمیانه بی نظیر است.

وی اضافه نمود: حجم بالای سرمایه گذاری و تأمین زیرساخت های مناسب در منطقه ویژه مالی زرندیه در شرایط سخت مالی کشور این منطقه را در یک موقعیت ممتاز قرار داده است.

آهنگران با اشاره به مغفول ماندن عملکرد دولت در هیاهوهای سیاسی، گفت: اگر حمایت دولت از منطقه ویژه مالی و سرزمین ایرانیان نبود قطعاً این مجموعه نمی توانست به موفقیت های لازم دست پیدا کند.

وی به دو نوع منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه مالی در کشور اشاره نمود و گفت: هم اکنون هفت منطقه آزاد در جنوب، شمال و شمال غربی ایران وجود دارد و مناطق ویژه مالی نیز با مزایا و تسهیلات مالی بیشتری نسبت به مناطق آزاد در کشور ایجاد شدند که مهم ترین مزیت آن فعلیت خارج از قلمرو گمرکی است و مقررات صادرات و واردات در این مناطق حاکم نیست که مزیت و فرصت ارزشمندی برای انتقال قطعات و مواد اولیه از خارج از کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

وی با اشاره به راه اندازی 64 منطقه ویژه مالی از شروع فعالیت دولت سازندگی تاکنون در کشور، گفت: از این تعداد 15 منطقه ویژه مالی مربوط به دهه 70 و 48 منطقه ویژه مالی در سال 1389 ایجاد شد که هم اکنون 30 منطقه ویژه مالی از این 48 مورد فعال شدند و منطقه ویژه مالی زرندیه یکی از این مناطق فعال است.

آهنگران با تاکید بر این که هر منطقه ویژه مالی باید موضوع فعالیت داشته باشد، گفت: موضوع فعالیت منطقه ویژه مالی زرندیه موضوع گردشگری و ورزشی و نیز صادرات و واردات است که خوشبختانه به سرعت تمامی زیرساخت های لازم را برای عملیاتی کردن اهداف خود فعال نموده است.

وی ایجاد نشاط ملی و شادابی جامعه را از روینمودهای اولویت دار دولت بیان نمود و گفت: منطقه ویژه مالی زرندیه با هدف تقویت نشاط ملی شاهد حضور جوانان و آحاد مختلف جامعه برای برگزاری انواع مسابقات ورزشی است که با فراهم شدن تمامی زیرساخت های تفریحی و ورزشی شاهد حضور گسترده و فراگیر ورزشکاران و جوانان از سراسر کشور حتی خارج از کشور خواهیم بود.

وی به استقرار منطقه ویژه مالی و سرزمین ایرانیان زرندیه در مجاورت جمعیت 18 میلیونی استان تهران و مرکزی اشاره نمود و اضافه نمود: حمایت دولت با رویکرد تقویت نشاط اجتماعی موجب توسعه این منطقه و تسریع در تحقق اهداف شده و راستا سرمایه گذاری در این منطقه را هموارتر نموده است.

مدیر منطقه ویژه مالی زرندیه نیز گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران با پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه مالی، واردات خودرو و موتورسیکلت های مخصوص مسابقات ورزشی صرفاً جهت تردد در محدوده پیست های مسابقات ورزشی و هم چنین تجهیزات و دستگاه های مربوط صرفاً جهت استفاده در محدوده منطقه ویژه مالی زرندیه و مناطق آزاد تجاری صنعتی دارای پروژه های مشابه با رعایت سایر مقررات مربوط مجاز است.

حسن الوانی اضافه نمود: مصادیق و تعداد خودروها، موتورسیکلت ها، تجهیزات و دستگاه های مربوطه توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت معدن تجارت، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه کشور، گمرک جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه مالی معین خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 445

به "مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز واردات خودروهای ورزشی حتی به صورت شخصی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید