متابولیسم انرژی سلول های بنیادی به مبارزه با التهاب یاری می نماید

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، در سال های اخیر استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان گزینه ای درمانی برای بیماری های مختلف مورد توجه شدید قرار گرفته است.

متابولیسم انرژی سلول های بنیادی به مبارزه با التهاب یاری می نماید

یافته های اخیر نشان می دهد که سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی به جای این که از طریق تمایز، سلول های آسیب دیده را جایگزین نمایند (همان طور که تاکنون تصور می شد)، می توانند از طریق آزاد سازی فاکتورهای تعدیل نماینده ایمنی و هماهنگ سازی اجزای متعدد سیستم ایمنی میزبان، بازسازی بافت را افزایش دهند.

بنابراین درک مکانیسم های دخیل در قطبی سازی ایمنی بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی و عملکرد ترشحی این سلول ها برای تقویت نتایج درمانی آنها حیاتی است.

در مطالعه ای جدید که از طریق محققان دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام شده اعلام شده که متابولیسم انرژی سلول های بنیادی مزانشیمی، نقشی مرکزی در تنظیم ویژگی های سرکوب نمایندگی ایمنی آن ها دارد.

این مطالعه نشان داده که در پاسخ به محرک التهابی، سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی، متابولیسم انرژی شان را به سمت یک فنوتیپ گلیکولیز نماینده اولیه تغییر می دهند و این تغییر متابولیک برای حمایت از فراوری سیتوکین های کلیدی سرکوب نماینده ایمنی مورد احتیاج است.

این بدین معنی است که بازجذب و مصرف افزایش یافته گلوکز، اثرات سرکوب نماینده ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی را تقویت می نماید که نشان می دهد هدف قرار دادن مصرف انرژی می تواند برای بهبود نتایج درمانی استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی موثر واقع گردد.

این مطالعه استراتژی را ارائه می دهد که می تواند در بهبود موفقیت سلول درمانی با سلول های بنیادی مزانشیمی، کاربردی سریع داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 287

به "متابولیسم انرژی سلول های بنیادی به مبارزه با التهاب یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متابولیسم انرژی سلول های بنیادی به مبارزه با التهاب یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید