ماکرون: فرانسه برای دومین بار قرنطینه می گردد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم این کشور گفت که برای دومین بار قرنطینه سراسری در فرانسه از نیمه شب آدینه شروع می گردد و دست کم تا یکم دسامبر به قوت خود باقی خواهد ماند.

ماکرون: فرانسه برای دومین بار قرنطینه می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

برقراری مجدد قرنطینه در فرانسه در شرایطی اعلام می گردد که این کشور روز چهارشنبه 36،437 مورد ابتلاء به بیماری کووید -19 را تأیید کرد که بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به این بیماری ویروسی را در فرانسه به بیش از 1.23 میلیون تن می رساند (1،235،132 نفر).

افزون بر رشد نرخ مبتلایان، میزان مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این بیماری با افزایشی 244 موردی به 35،785 تن رسید و شمار بیماران بستری شده در بیمارستانها رقم 15،177 تن اعلام شد که 2،145 تن از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

ماکرون در این سخنرانی 20 دقیقه ای خود، چارچوب کلی محدودیت های وضع شده بر صنایع و بخش های مختلف را گفت. طبق اعلان ماکرون، مؤسسات علمی و آموزشگاهی، از مهدکودک ها گرفته تا دانشگاه ها همچنان باز خواهند ماند؛ هرچند که در این مکان ها پروتکل های بهداشتی بطور سختگیرانه ای اعمال خواهد شد. سایر کسب و کارهای غیرضروری از جمله کافه و رستوران ها نیز در سراسر فرانسه تعطیل خواهند بود.

بنا به گفته رئیس جمهور فرانسه، بازدید از پرورشگاه ها و خانه های سالمندان ممنوع نخواهد شد. مقررات این قرنطینه تنها در سرزمین اصلی فرانسه برقرار می گردد و شامل قلمروهای ماورا بحار فرانسه نخواهد شد.

لازم به ذکر است که قوانین جدید قرنطینه همچنان نیازمند تصویب از سوی قانونگذاران فرانسه است.

لازم به ذکر است که هدف دولت فرانسه از اتخاذ این گونه تدابیر سختگیرانه جلوگیری از افزایش شمار بیماران کرونایی- نیازمند به بستری- به رقمی بالاتر از ظرفیت بیمارستانهاست. طبق داده های رسمی دولت فرانسه، در حال حاضر حدود 50 درصد از تخت های بیمارستانی در بخش مراقبت های ویژه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1854

به "ماکرون: فرانسه برای دومین بار قرنطینه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: فرانسه برای دومین بار قرنطینه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید