لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق اطراف طرابلس

به گزارش باتسک، با وجود درخواست شورای امنیت از طرف های درگیر در جنگ داخلی لیبی، سخنگوی نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر از تصرف برخی مناطق اطراف طرابلس خبر داد.

لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق اطراف طرابلس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الوسط - لیبیا سخنگوی نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر امروز با انتشار بیانیه ای در فضای مجازی فیسبوک گفت: نیروهای این ارتش طی یک ضد حمله در منطقه الوطیه واقع در 140 کیلومتری طرابلس پیروز شدند مناطق عسه، جمیل، رقدالین و زلطی را در همین منطقه از تصرف نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی خارج کنند.

سرتیپ احمد المسماری شرح داد: نیروهای دولت وفاق ملی چهارشنبه هفته جاری با انجام عملیاتی می خواستند پادگان عقبه بن نافع را در منطقه الوطیه به تصرف خود در آورند اما با حمله جنگنده های ارتش ملی روبرو شدند و این حمله با شکست روبرو شد.

وی عملیات نیروهای دولت وفاق ملی را در منطقه الوطیه نقض مقررات آتش بس دانست و گفت: جنگ در حومه طرابلس همچنان ادامه دارد.

اتاق عملیات آتش فشان خشم وابسته به دولت طرابلس دیروز با انتشار بیانیه ای گفت: نیروهای این دولت با انجام عملیاتی در منطقه الوطیه یک پادگان را به تصرف خود در آوردند و شماری از نیروهای وابسته به ژنرال حفتر که دربین آنان تعدادی مزدور بیگانه به چشم می خورد، اسیر کردند.

شورای امنیت دیروز با برگزاری نشستی، تحولات لیبی را مورد بررسی قرار داد و با ابراز نگرانی از ادامه یافتن درگیری های نظامی در این کشور و تاثیر احتمالی آن بر فرایند مبارزه با ویروس کرونا در لیبی از طرف های متخاصم خواست آتش سلاح های خود را خاموش کنند و به مقررات آتش بس پایبند باشد تا خدمات بهداشتی لازم به همراه کمک های بشردوستان به مردم لیبی ارائه شود.

بر اساس اعلام مرکز مبارزه با ویروس کرونا در لیبی تا به امروز 26 نفر از شهفرایندان لیبیایی به این ویروس مبتلا شده اند.

سازمان ملل به تازگی دو میلیارد دلار به منظور مبارزه با ویروس کرونا به کشورهای لیبی، اتیوپی، سوریه ، عراق، افغانستان و ایران اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1447

به "لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق اطراف طرابلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، حمله نیروهای حفتر به مناطق اطراف طرابلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید