قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی ورود کند ، لزوم اجرای قانون حق مسکن برای همه!

به گزارش باتسک، فعال و پژوهشگر رسانه ای گفت: ضروری است قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی و شناسایی عاملان این فاجعه و شیوه غلط تخریب منازل مسکونی شهرک فدک ورود نمایند.

قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی ورود کند ، لزوم اجرای قانون حق مسکن برای همه!

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، محمدصادق شهبازی، فعال و پژوهشگر رسانه ای در پخش زنده اینستاگرامی با موضوع روایت جنگ فقر و غنا از دریچه شهرک فدک کرمانشاه گفت: شیوه اشتباه برخورد شهرداری و سایر نهاد ها با حاشیه نشینان واقعیتی غیرقابل انکار است.

شهبازی اضافه نمود: باید فرآیند قانونی تخریب منازل مسکونی شهرک فدک شفاف سازی گردد و معین گردد که این تخریب با مجوز اجرا شده یا خیر. از طرفی معین گردد که به چه دلیل شهرداری به خود اجازه داده به نحو ناشایستی با ساکنان شهرک فدک برخورد کند و این شیوه غلط باعث مرگ آسیه پناهی گردد. چه ارگانی این حق را به شهرداری داده که با گاز اشک آور و فلفل به حاشیه نشینان حمله کند. حاشیه نشینانی که تنها جرمشان ساخت سرپناه برای خود و خانواده هایشان بوده است.

این فعال و پژوهشگر رسانه ای ابراز کرد: ضروری است مسئولان استان کرمانشاه به جریان تخریب منازل مسکونی شهرک فدک و درگذشت آسیه پناهی ورود نمایند و خواهان شفاف سازی علل این فاجعه از سوی شهرداری باشند. البته این شفاف سازی باید از سوی اداره اوقاف کرمانشاه نیز صورت گیرد و همه چیز بر اساس قانون پیش رود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از حاشیه نشینان باید به قانون تبدیل گردد، ادامه داد: حاکمیت باید برای این افراد سرپناه فراهم کند تا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم. ضروری است قوه قضائیه و دادستانی به جریان درگذشت آسیه پناهی و علل آن و عاملان این فاجعه و شیوه غلط تخریب منازل مسکونی شهرک فدک ورود نمایند و این موضوع در سطح ملی آنالیز و شفاف سازی گردد نه اینکه محدود به استان کرمانشاه گردد.

شهبازی ابراز کرد: وزارت کشور، استانداری و فرمانداری کرمانشاه باید در خصوص مرگ آسیه پناهی جوابگو باشند و این جریان را شفاف سازی نمایند. این تخریب ها باید با اطلاع قبلی صورت گیرد و در چارچوب قوانین؛ بر این اساس ضروری است اصلاحاتی از سوی ارگان های مربوطه در این باره صورت گیرد و اگر قرار است قانونی برای تخریب خانه های حاشیه ای شهر اجرایی گردد، این قانون شامل باستی هیلز ها و ساخت و ساز های غیرقانونی سرمایه داران و ثروتمندان نیز گردد نه محدود به حاشیه نشینان و مستضعفان باشد.

وی یادآور شد: حق مسکن برای هر فرد در کشور باید اجرایی گردد. این حق در قالب قانون باید در دستور اجرائیات قرار گیرد؛ نه اینکه آلونک های حاشیه نشینان تخریب شوند و هیچ سرپناهی برای آنان تامین نگردد. ضروری است گروه های مردمی و مطالبه گر پیگیر قانونی شدن این حق شوند و از مجلس شورای اسلامی نمایندگان مردم درخواست نمایند که این حق، قانونی گردد.

این پژوهشگر رسانه ای اعلام کرد: از سویی، در جریان تخریب منازل مسکونی شهرک فدک، ضروری است معین گردد که اختلاف شهرداری و اداره اوقاف بر سر چه موضوعی بوده که حاضر به صدور مجوز ساخت برای مردم این منطقه نشدند و در نهایت اینگونه اقدام به تخریب کردند.

وی با بیان اینکه عزل و تعلیق مسئولان شهرداری کرمانشاه، کافی نیست و خواهان شناسایی و محاکمه عاملان این فاجعه هستیم، تاکید نمود: فقری که در کشور شاهد هستیم، حاصل ساز و کار های غلطی است که باعث تبعیض بین فقیر و غنی شده است و این رویه غلط باید اصلاح گردد. ضروری است شرایطی فراهم گردد که بجای تخریب منازل حاشیه نشینان، حق مسکن، قانونی گردد و سرپناهی برای مستضعفین فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1541

به "قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی ورود کند ، لزوم اجرای قانون حق مسکن برای همه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوه قضائیه و دادستانی به جریان فوت آسیه پناهی ورود کند ، لزوم اجرای قانون حق مسکن برای همه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید