قطع آب و برق خانه سفیر فرانسه در ونزوئلا

به گزارش باتسک، فرانسه، نماینده ونزوئلا را بابت اتهاماتی که دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به سفیر فرانسه در کاراکاس وارد نموده احضار نموده است. دیپلمات های فرانسوی می گویند وارد نمودن اتهامات به سفیر فرانسه با آزار او و اقداماتی نظیر قطع آب و برق در محل زندگی سفیر فرانسه همراه بوده است.

قطع آب و برق خانه سفیر فرانسه در ونزوئلا

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه در بین ده ها کشوری است که انتخاب مجدد مورد مناقشه سال 2018 مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسد و خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را رئیس جمهور موقت این کشور می داند.

مادورو پیش تر سفیر فرانسه، رومن نادال را به مداخله در امور داخلی متهم نموده و بنا بر اظهارات دیپلمات ها، خدماتی که نادال در خانه اش در کاراکاس از آن ها بهره مند می شده از شروع ماه مه قطع شده است.

الیویه گاووین، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اظهار کرد: فرانسه اقدامات اجرا شده در روزهای اخیر را، که مانعی بر سر عملکرد عادی مأموریت دیپلماتیک ما در کاراکاس به حساب می آید، به شدت محکوم می نماید.

وی ادامه داد: مقامات فرانسوی انتظار دارند این اقدامات بدون تأخیر از بین برود تا عملیات عادی در مأموریت دیپلماتیک به حالت قبلی خود بازگردد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ژانویه با استقبال از گوایدو در کاخ ریاست جمهوری، بر خواسته خود مبنی بر برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در ونزوئلا تأکید کرد.

دیپلمات ها گفتند که این ملاقات و نیز حضور دیپلمات های فرانسوی در فرودگاه هنگام بازگشت گوایدو به کاراکاس در فوریه، ممکن است دولت مادورو را به اعمال فشار بر کشورهای اروپایی در پایتخت ونزوئلا ترغیب نموده باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1486

به "قطع آب و برق خانه سفیر فرانسه در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطع آب و برق خانه سفیر فرانسه در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید