فقط اخباری از توافق ایران با چین برسر فاینانس شنیده ام، جزئیات را از سیف بپرسید

به گزارش باتسک، خبرنگاران: رئیس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به اینکه بنده خبر توافق ایران و چین برسر فاینانس را شنیده ام ولی از جزئیات توافق بانک مرکزی با طرف چینی اطلاعی ندارم، اضافه کرد: آقای سیف باید در این خصوص توضیحات کامل را اعلام نمایند.

فقط اخباری از توافق ایران با چین برسر فاینانس شنیده ام، جزئیات را از سیف بپرسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرنگاران، درباره آخرین اخبار گشایش فاینانس چین که چند ماهی است با مشکلاتی همراه شده است، گفت: اخیرا یک هیأت ویژه از بانک مرکزی به سرپرستی رئیس کل بانک مرکزی به چین سفر نموده بودند و توافقاتی در این سفر به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه بنده از جزئیات توافق بانک مرکزی با طرف چینی اطلاعی ندارم، افزود: آقای سیف باید در این خصوص توضیحات کاملی را از سفر خود به چین اعلام کند.

عسگر اولادی افزود: بنده به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و چین فقط خبر توافق ها را شنیده ام و هنوز اطلاعی از چند و چون آن ندارم.

به گزارش خبرنگاران، عسگراولادی پیش از این با اعلام خبر سفر هیات ویژه از بانک مرکزی به چین گفته بود: ایران از چین 18 میلیارد یورو معادل 22 میلیارد دلار طلب دارد که قرار بر این شد دو برابر این مبلغ، یعنی 44 میلیارد دلار، برای فاینانس پروژه های ایرانی اختصاص یابد؛ ضمن اینکه 15 تا 20 درصد از این مبلغ باید به صورت ریالی از سوی بانک مرکزی ایران تامین گردد.

به اعتقاد وی، در حال حاضر این فاینانس ها گشایش نیافته و اگر این فاینانس ها عملیاتی گردد، تبادلات تجاری فعلی ایران با چین که هم اکنون 44 میلیارد دلار است، در امسال (با 10 درصد افزایش) از مرز 50 میلیارد دلار می گذرد. البته تاکنون بهانه بانک مرکزی این بود که پروژه های کافی برای گشایش فاینانس وجود ندارد؛ در حالی که هم اکنون 80 پروژه تعریف شده برای استفاده از این فاینانس وجود دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 867

به "فقط اخباری از توافق ایران با چین برسر فاینانس شنیده ام، جزئیات را از سیف بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط اخباری از توافق ایران با چین برسر فاینانس شنیده ام، جزئیات را از سیف بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید