فعالیت بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور

به گزارش باتسک، رئیس شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر 7 هزار و 742 شرکت دانش بنیان در کشور داریم.

فعالیت بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور

علیرضا دلیری دستیار ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر احتیاج های کشور را به وسیله شرکت های دانش بنیان بر طرف کنیم زیست بوم دانش بنیان ایران تقویت خواهد شد.

به گفته وی، آیین نامه ها در حجم زیاد در کم تر از یک ماه تدوین شده است، معتقدم که نهادهای بانکی و مالی باید به یاری شرکت های دانش بنیان بیایند. زیرساخت هرکاری منابع مالی است، بایدبرای پیشبرد بهتر کارها منابع مالی اختصاص پیدا کند.

محمد حسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بعضی از شرکت ها سراغ صندوق نوآوری و بعضی دیگر طرح ها را به معاونت علمی ارائه داده اند تا تسهیلات لازم را دریافت نمایند. امروزه شرکت های نوپای زیادی داریم که نتوانسته اند محصول خود را فراوری نمایند.

اسدی فر رئیس شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر7 هزار و 742 شرکت دانش بنیان در کشور داریم.

به گفته وی با انجام اصلاحات ، فرایند ها برای کاهش بروکراسی و انجام امور مربوط به شرکت های دانش بنیان باید به حدود یک ماه برسد ، در این زمینه باید سامانه ای طراحی گردد اما در حال حاضر این مدت به 50 روز رسیده است.

او اضافه کرد: در یک دوره ای به صندوق نوآوری دو هزار میلیارد تومان بودجه دادند تا کشور در حدود سه هزار شرکت دانش بنیان داشته باشد، امروزه تعداد شرکت های دانش بنیان به هفت هزار افزایش پیدا نموده اما بودجه همان دو هزار میلیارد تومان است.

او گفت: 40 شرکت ارزیابی در کشور داریم که از نظر تعداد ، این شرکت ها سه برابر سال گذشته شده است.

خبرنگاران علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2771

به "فعالیت بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت بیش از 7 هزار شرکت دانش بنیان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید