فعالان رسانه ای یونان در خبرنگاران

به گزارش باتسک، گروهی از فعالان رسانه ای یونان در نشستی خبری در خبرنگاران شرکت کردند.

فعالان رسانه ای یونان در خبرنگاران

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، نشست خبری گروهی از فعالان رسانه ای کشور یونان در محل خبرنگاران برگزار گردید. این هیئت متشکل از تعدادی از مدیران و سردبیران رسانه های دیداری و شنیداری دولتی و خصوصی یونان و وبگاه های خبری تحلیلی این کشور و نماینده انجمن مسلمانان این کشور است.

یکی از این فعالان رسانه ای درباره شرایط مهاجران در این کشور گفت: امروزه در یونان 50 هزار پناهجو داریم. این افراد بیشترا در جزایر نزدیک ترکیه مستقر هستند. موج ورود آنها به 80 تا 100 نفر کاهش یافته است. همچنین تعدادی مهاجر در آتن حضور دارند و حدود 5 هزار نفر هم در نزدیکی مرز یونان و مقدونیه مستقر هستند که بیشتر آنها در مراکز سازماندهی شده استقرار یافته اند.

وی در ادامه گفت: جزایر کیوس و لسبوس نیز از جمله مراکز استقرار کمپهای پناهجویان هستند، اما دولت کوشش دارد این مراکز نگهداری پناهجویان را در سرتاسر کشور استقرار دهد. تنها در مرز مقدونیه است که مهاجران و پناهجویان به صورت غیر سازماندهی شده مستقر هستند. این عده از مهاجران در شرایط نامناسبی مستقر هستند و فکر می نمایند می توانند از مرز عبور نموده و به کشورهای دیگر اروپایی بروند. یونان خواستار آن است که تمامی مرزهای برای همه باز باشد.

در بخش دیگری از صحبتها به موضوع نفوذ تروریستها در میان پناهجویان پرداخته شد. یکی از فعالان یونانی دراین باره گفت: نهادهای اطلاعاتی اعلام نموده اند که اعضای داعش با وانمود کردن خود به عنوان پناهجو قصد دارند وارد اروپا شوند و این موجب بدبینی نسبت به پناهجویان شده است.

وی در ادامه گفت: مشکل پناهندگان تنها بشردوستانه نیست، بلکه موضوعی سیاسی نیز است. رویکرد ترکیه در خصوص پناهجویان تنها بشردوستانه نیست، انکارا طی مذاکره با اروپا بر سر پناهجویان، علاوه بر دریافت حمایت های مالی برای پناهجویان، به دنبال کسب امتیازات سیاسی است. این موضوع در عدم پرداختن اروپایی ها به موضوع دموکراسی و سرکوب نمودها در ترکیه مشهود است. در خصوص قبرس، هم اکنون شاهد یک همزیستی خوب در بین جوامع مستقر در قبرس هستیم، بزرگترین مشکل یونان حضور نظامیان ترکیه در بخش شمالی قبرس است و تا زمانی که این نظامیان به خاک ترکیه برنگردند، امکانی برای صلح وجود ندارد.

موضوع مورد بحث دیگر نگرش مردم یونان به اتحادیه اروپا بود. درمورد این موضوع عنوان شد: یونان با مشکل یزرگ مالی، سیاسی و حتی اخلاقی روبرو است. مهمترین ماجرایی که هم اکنون در جریان است، این است که بخش بزرگی از مردم یونان حس می نمایند که اتحادیه اروپا انچه که پیشتر می پنداشتند نیست، و مانند قبل حس نمی نمایند که این اتحادیه آن چیزی نیست که عضوش باشند. در این شرایط، شاید موضوع داعش خیلی برای آنها مطرح نیست بلکه درباره اتحادیه اروپا نگرانی دارند.

بحران های داخلی منطقه بیتشر ناشی از اختلافات درون مسلمانان است و راه چاره آن اتحاد آن ها است. شیعیان و اهل سنت باید بیشتر به نقاط اشتراک و نه اختلافات خود بپردازند. در مقیاسی کلانتر و در افقی فراتر از مسلمانان، ایجاد هرگونه اختلافات درونی در بین مردم باعث ضعف و شکست می گردد و قدرتمندان در این شرایط می توانند از ان استفاده نمایند.

این در شرایطی است که قطر و ترکیه تا حد زیادی به گروهای شورشی در سوریه یاری کردند و بخش زیادی از سلاح های ارسالی آن ها نهایتا به دست داعش و جبهه النصره رسید. از طرف دیگر عربستان به عنوان مکرز تفکرات وهابی از القاعده حمایت نموده است و داعش را می توان فرزند القاعده دانست.

درباره سوریه باید به این نکته اشاره گردد که از زمانی که بحران پناهجویان ایجاد شد و پس از گذشت 5 سال بود که اروپا به فکر حل بحران سوریه افتاد؛ اما تا زمانی که در عصر نفت به سر می بریم، سخنی از عربستان نمی آید، هر موقع اروپا از نفت عربستان بی احتیاج شد، شاید بتوان در خصوص دموکراسی، حقوق بشر، و حقوق زنان در عربستان سخن گفت. این شرایط در واقع نمودی از نفاق و دو رویی جهانی است.

اعضای این هیئت رسانه ای که برای گفتگو و گفتگو با اصحاب رسانه ایرانی به کشورمان آمده اند متشکل از یانسین اسمیر ماکیس سردبیر روزنامه اِفسین، الکساندرا هریستا کاکی تهیه نماینده استودیو کپنو (تنها رادیوی دولتی یونان)، تزورتیس کونتو گنیس مدیرعامل و صاحب امتیاز نشریه نفتمپوریکی (قدیمی ترین روزنامه مالی و مالی یونان)، گئورگس پاتا کوپلس سردبیر روزنامه ایمریسیا، افی چیا آیکاترینی زروار تهیه نماینده تلویزیون ملی یونان (ERT) و نیکولاس زیراگانوس دبیر بخش خارجی روزنامه افسین یونان بودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1477

به "فعالان رسانه ای یونان در خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالان رسانه ای یونان در خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید