فشار عربستان بر کانادا برای بازگرداندن مقام امنیتی سابق

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، روزنامه کانادایی گلوپ اند میل با انتشار گزارشی، به فشارهای عربستان سعودی بر کانادا برای بازگرداندن سعد الجبری مقام امنیتی سابق عربستان به این کشور اشاره نمود.

فشار عربستان بر کانادا برای بازگرداندن مقام امنیتی سابق

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

در این گزارش آمده است: منابع مطلع اعلام نموده اند که عربستان کوشش نموده به وسیله همکاری با پلیس اینترپل، الجبری 61 ساله را که در حال حاضر در کانادا به سر می برد بازداشت کند.

الجبری در دوره محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان پُست امنیتی مهم در سازمان اطلاعات این کشور داشت. وی از سال 2017 و بعد از قدرت دریافت محمد بن سلمان ولیعهد کنونی عربستان، مقیم کانادا است.

بر اساس این گزارش، ریاض در سال 2018 یک هیأت به کانادا اعزام نموده تا الجبری را بازگرداند اما با مخالفت کانادایی ها رو به رو شد. عربستان در پاییز سال 2019 یک درخواست رسمی در این خصوص ارائه داد.

پرونده الجبری یکی از دلایل تنش های دیپلماتیک موجود میان عربستان و کانادا را تشکیل می دهد. بن سلمان معتقد است که الجبری برای حکومت وی یک تهدید به شمار می رود چرا که اطلاعات گسترده ای از مقامات سعودی طی دوره کاری خود دارد.

بن سلمان از درز کردن این اطلاعات حساس در مورد اعضای خاندان آل سعود و مسائل اقتصادی آنها وحشت دارد.

روزنامه کانادایی گلوپ اند میل گزارش داد که وزارت خارجه عربستان سعودی در مورد درخواست این روزنامه برای ارائه توضیحات در این باره پاسخ نداده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1641

به "فشار عربستان بر کانادا برای بازگرداندن مقام امنیتی سابق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار عربستان بر کانادا برای بازگرداندن مقام امنیتی سابق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید