عمود آخر؛ 40 خاطره پیاده روی اربعین از 40 شهید مدافع حرم

به گزارش باتسک، کتاب عمود آخر، مجموعه 40 خاطره از شهدای مدافع حرم از شهید حسین همدانی و مجید قربانخانی گرفته تا حسین معزغلامی و جابر حسین پور، در راهپیمایی اربعین است.

عمود آخر؛ 40 خاطره پیاده روی اربعین از 40 شهید مدافع حرم

گروه فرهنگی خبرنگاران؛ مگر می گردد در راستا پیاده روی اربعین قدم برداشت و به یاد شهدای دفاع از حرم نبود؟! شهدایی که یک روز به همین دلیل با خیل عظیم مردم به سوی حرم اربابشان راهی شدند و روزی دیگر کمر همت بستند برای دفاع از حریم اهل بیت (ع). درست همان زمان که دشمنان اسلام رؤیای حکومت بر کشور های منطقه و تعرض به ارزش های مسلمانان را داشتند، این لشکر سپاهیان اباعبدالله بودند که با عمل خود، به سیدالشهدا (ع) لبیک گفتند و حضور در جبهه های حق علیه باطل را بر همه چیز ترجیح دادند.

به برکت خون همین شهدا و با تأمین امنیت راستا پیاده روی، هرسال بر تعداد زوّار اربعین افزوده می گردد. علاوه بر تأمین امنیت زائران، همین شهدا زمینه ساز ایجاد امت مقاومت و مقدمه ای برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی شدند. چه زیبا فرمود: رهبر معظم انقلاب که اگر مدافعان حرم نبودند پیاده روی اربعین هم نبود.

در سال های اخیر آموزش های مختلفی به زوّار اربعین داده می گردد که بیش تر به رفاه ایشان یاری می نماید، اما مهم تر از این، افزایش معرفت نسبت به این حرکت دسته جمعی و رعایت نکاتی است که موجب کمال انسان و تقرب به درگاه الهی می گردد. یکی از منابع مهم برای پیدا کردن عشق همراه با بصیرت برای حضور در راستا پیاده روی، الگو گیری از سیر و سلوک شهداست. مگر غیر این است که شهدا نور هستند و هدایتگر؟! مگر غیر این است که باید در مکتب ایشان درس آموخت و بصیرت افزایی کرد؟!

کوچک ترین کاری که می شد انجام داد جمع آوری خاطرات شهدایی بود که در این راستا قدم گذاشتند و فراوری کتابی که عمود آخر نام گرفت. شهدایی که در عمود آخر زندگی شان به لقاء ارباب رسیدند و چه چیزی شیرین تر از این وصال.

انجام بیش از 80 مصاحبه با خانواده، دوستان و هم سفران شهدا و مکتوب کردن آن ها به ظاهر کار سخت و طاقت فرسایی است، اما وقتی اسم شهدا و اربعین به وسط می آید نمی توان حتی لحظه ای به مسائل و سختی ها فکر کرد.

کتاب عمود آخر چاپ شد و به دست خانواده شهدا رسید تا اثبات این ادعا باشد که به یاد عزیزانشان هستیم. همهٔ دل خوشی گروه فراوریکننده این کتاب، گوشه چشمی است از طرف شهدا و آرزوی درک آن وصال شیرین در عمود آخر زندگی که روزی محقق گردد ان شاءالله.

پایگاه تخصصی و مردمی حریم حرم، با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت راهبردی پیاده روی اربعین و نقش شهدای مدافع حرم در برگزاری این مراسم، بهمن ماه سال 1397 کتاب خاطرات شهدای مدافع حرم در راهپیمایی اربعین تحت عنوان عمود آخر را توسط انتشارات انقلابی تقدیر به چاپ رسانید.

کتاب مذکور شامل 40 خاطره از 40 شهید مدافع حرم در راستا پیاده روی اربعین است. خاطرات شهدای نام آشنایی همچون سردار شهید حسین همدانی، شهید مجید قربانخانی، شهید حسین معزغلامی و همچنین شهدای گمنامی، چون شهید داوود نریمیسا، شهید رضا سنجرانی، شهید جابر حسین پور و ... در این کتاب به چاپ رسیده است. گفتنی است که تمامی خاطرات توسط تیم تحریر، به صورت مستند از منابع دست اول اعم از خانواده یا دوستان نزدیک هر شهید به دست آمده است.

برای فراوری این کتاب با بیش از 100 نفر از اعضای خانواده و همچنین دوستان شهدا مصاحبه اجرا شده است که این مهم بر عهدۀ شهیده دلیری بوده و محدثه سادات نبی یان و نازنین قنبری نویسندگان این کتاب بودند.

هدف از این کتاب، بصیرت افزایی و ارائۀ الگوی مناسب به عاشقان حسینی است؛ همچنین کوشش شده تا نمایی کلی از 40 شهید نیز در این کتاب به مخاطب عرضه گردد تا در صورت ایجاد علاقه، نسبت به شناخت بیشتر شهدا و راستا آنان اهتمام بورزد. شهدایی که راستا جهاد در راه خدا را در پیاده روی پیدا کردند و آسمانی شدند.

گفتنی است چاپ دوم این کتاب با قیمت 15000 تومان و تیراژ 1000 جلد عرضه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 843

به "عمود آخر؛ 40 خاطره پیاده روی اربعین از 40 شهید مدافع حرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمود آخر؛ 40 خاطره پیاده روی اربعین از 40 شهید مدافع حرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید