طومار 450هزارنفری مردم انگلیس در مخالفت با تعطیلی مجلس

به گزارش باتسک، بیش از 450هزار نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری مخالفت شدید خود را با تصمیم نخست وزیر این کشور برای تعطیلی مجلس اعلام نموده اند.

طومار 450هزارنفری مردم انگلیس در مخالفت با تعطیلی مجلس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس تصمیم گرفته است تا مجلس این کشور را به مدت یک ماه دیگر تعطیل کند تا نمایندگان قادر به جلوگیری از روند برگزیت در روز 31 اکتبر نباشند، بیش از 450 هزار نفر از مردم بریتانیا با امضای طوماری به شدت با این تصمیم مخالفت نموده اند.

جانسون اعلام نموده است که نشست بعدی مجلس انگلیس تا 14 اکتبر برگزار نخواهد شد و در این صورت نمایندگان مجلس عملاً فرصت و زمان کافی برای جلوگیری از برگزیت را نخواهند داشت.

تعطیلات تابستانی مجلس انگلیس قرار است 2 اکتبر به خاتمه برسد و پس از آن نمایندگان احزاب مخالف قصد دارند با تصویب قانونی برگزیت را به تأخیر بیندازند.

وزیر برگزیت: بریتانیا متعهد به خروج از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر است

همچنین استفن بارکلی وزیر برگزیت انگلیس روز چهارشنبه تأکید کرد که بریتانیا همچنان متعهد به ترک اتحادیه اروپا در روز 31 اکتبر خواهد بود.

این اظهارات بارکلی تنها چند ساعت پس از اعلام تصمیم بوریس جانسون برای تعطیلی مجلس انگلیس تا 14 اکتبر بوده است.

وی اضافه نمود: اگر نتوانیم به توافق و مصالحه ای بر سر مرز ایرلند دست پیدا کنیم، بارها به طور شفاف اعلام نموده ایم که تحت هر شرایطی از اتحادیه اروپا خارج خواهیم شد. مردم به برگزیت رأی داده اند و این برای دموکراسی اهمیت زیادی خواهد داشت.

بوریس جانسون وعده داده است تا بریتانیا را در روز 31 اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند، این در شرایطی است که بعضی از نمایندگان محافظه کار تهدید نموده اند که برای جلوگیری از برگزیت بدون توافق، علیه وی رأی خواهند داد.

جانسون پیش از این تهدید نموده است که حتی حاضر است مجلس انگلیس را به حالت تعلیق درآورد تا بتواند مانع از مخالفت نمایندگان مجلس با برگزیت بدون توافق گردد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 646

به "طومار 450هزارنفری مردم انگلیس در مخالفت با تعطیلی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طومار 450هزارنفری مردم انگلیس در مخالفت با تعطیلی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید