طالبان: آمریکا با فشار سیاسی بر ما نمی تواند گام یکجانبه برای صلح بردارد

به گزارش باتسک، طالبان اقدامات آمریکا برای برگزاری نشست استانبول را کوشش برای تحمیل این نشست به این گروه دانست و تاکید نمود که واشنگتن با فشارهای سیاسی نمی تواند گام های یکجانبه برای صلح بردارد.

طالبان: آمریکا با فشار سیاسی بر ما نمی تواند گام یکجانبه برای صلح بردارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان درباره دلیل عدم پذیرش این گروه برای حضور در نشست استانبول گفت: نقطه ضعف طرح این کنفرانس این بود که طرح و نقشه برگزاری آن با آمریکایی ها بود.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه تاکید نمود: نتیجه این کوشش ها آن شد که اقدامات یکطرفه آمریکا برای برگزاری این کنفرانس ناکام شد و کنفرانس در زمان آن دایر نشد.

مطلب می افزاید: این تجربه نشان داد هر گامی که برای صلح برداشته می شود یا نشست و کنفرانسی دایر می شود، نباید یکطرفه باشد.

طالبان همچنین توضیح داد: آمریکا همانطور که نتوانسته طرح خود را توسط فشار نظامی بر ما تحمیل کند، توسط فشار سیاسی هم نمی تواند گام های یکجانبه بردارد. اگر در آینده نیز کنفرانسی برای صلح در نظر گرفته شود، باید زمان، مکان، موضوع و دیگر مشخصات و جزئیات آن با تفاهم و هماهنگی هر دو طرف معین شود.

به گفته مقامات ترکیه، نشست استانبول قرار است 24 آوریل به ریاست سازمان ملل و با مشارکت جمعی از همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه برگزار شود.

پیش از این طالبان گفته بود که برای حضور یا عدم حضور در این نشست مشغول رایزنی های داخلی است اما پس از اعلام تعویق خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اظهارداشت: تا وقتی که همه نیروهای خارجی از کشور ما خارج نشوند، ما در هیچ کنفرانسی که در آن درباره افغانستان تصمیم گیری می شود، شرکت نخواهیم کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2199

به "طالبان: آمریکا با فشار سیاسی بر ما نمی تواند گام یکجانبه برای صلح بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا با فشار سیاسی بر ما نمی تواند گام یکجانبه برای صلح بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید