صداوسیما نیازمند انقلابی در بخش های خبری است

مدیرمسوول روزنامه شرق درباره راه هایی که به بهبود وضعیت بخش های خبری رسانه ملی منجر می گردد، گفت: صداوسیما به بازنگری جدی در بخش های خبری خود احتیاج دارد و باید انقلابی را ایجاد کند تا از عصر ماقبل اینترنت گذر کند و به عصری که همه مردم در آن حضور دارند، وارد گردد.

صداوسیما نیازمند انقلابی در بخش های خبری است

مهدی رحمانیان در گفت وگو با خبرنگاران درباره شیوه انعکاس اخبار در صداوسیما توضیح داد: سازمان صداوسیما هنوز در عصر قبل از ظهور اینترنت باقی مانده و از آن دوره خارج نشده است؛ بنابراین فکر می نماید که مردم هم هنوز در آن عصر زندگی می نمایند و هر چه را که به مردم بگوید، آن ها نیز قبول می نمایند، چون هیچ بسته خبری دیگری در دسترس مردم نیست. غافل از اینکه در حال حاضر منابع بی شمار خبری وجود دارد و مردم معطل اخبار صداوسیما نمی مانند.

مدیرمسوول روزنامه شرق درباره تاثیر تصمیم گیری مدیران در انتشار اخبار صداوسیما اظهار کرد: مدیران در راستای انتشار اخبار بی تاثیر نیستند. با تعدادی از آن ها که صحبت کردم، مدعی بودند که از بیرون برخی مسائل به آن ها تحمیل می گردد و ناچار هستند که به سفارشات عمل نمایند و این سفارشات باعث می گردد که بین صداوسیما و مخاطب فاصله ای ایجاد گردد. این حرف آن ها تا حدی درست است، اما به نظرم صداوسیما هم باید در حوزه عملکرد خود بازنگری داشته و مسائل خود و جامعه را ارزیابی کند تا بتواند از این مرحله گذر کند.

رحمانیان با اشاره به خطوط قرمزی که برای صداوسیما وجود دارد، در سرانجام گفت: تا زمانی که این روند ادامه دارد، احتمال این که صداوسیما بتواند با مخاطبان آشتی کند، وجود ندارد. اما صداوسیما هم باید کوشش کند تا این خطوط قرمز را کم رنگ کند یا لب به لب آن راه برود یا حتی کسانی را که به آن ها سفارش می دهند را قانع نمایند تا فضای جدیدی ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 30 بهمن 1397 شناسه مطلب: 203

به "صداوسیما نیازمند انقلابی در بخش های خبری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صداوسیما نیازمند انقلابی در بخش های خبری است"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید