شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن!

به گزارش باتسک، معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر به آمریکای لاتین، اظهارات ضد مهاجرتی دونالد ترامپ را به گونه ای دیگر بیان نموده و از از مهاجرین خواست تا به ایالات متحده مهاجرت نکنند.

شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن!

به گزارش خبرنگاران، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا که به مکزیک و گواتمالا سفر نموده، مسئله پناهجویان و مهاجرت را در اولویت حرف ها و برنامه هایش قرار داد و در سخنانی خطاب به مردم گواتمالا و دیگر ساکنان آمریکای لاتین هشدار داد اگر قدم به خاک آمریکا بگذارند، بازگردانده خواهند شد.

هریس در سفر به گواتمالا و در جریان ملاقات رسمی خود با آلخاندرو خیاماتی رئیس جمهوری این کشور صراحتاً خطاب به مهاجرانی که بیشتر آنها از کشورهای آمریکای مرکزی راهی آمریکا می شوند هشدار داد که به این کشور پا نگذارند.

این درحالی است که ادعا می گردد دولت بایدن تمهیدات فیزیکی مرزی از جمله دیوار مرزی که در دوران رئیس جمهوری قبلی آمریکا اعمال شده بود را بطور کامل کنار گذارده است.

یکی از مسائل مهم آمریکا در سال های اخیر و بویژه در زمان دولت ترامپ، افزایس سیل مهاجرت از مرزهای جنوبی به داخل این کشور بوده است. برخورد غیر انسانی دولت آمریکا با مردمان فقیر بعضی کشورهای آمریکا لاتین مدتها به یکی از سوژه های مهم خبری دنیا تبدیل شده بود.

دولت بایدن اگرچه بعضی موانع فیزیکی در راستا مهاجرت به آمریکا در مرزهای جنوبی را برچیده اما به نظر نمی رسد این اقدام، به معنای نرمش دولت نو واشنگتن در برابر مهاجران باشد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن هم اکنون تحت فشار منتقدان از حزب جمهوریخواه و بعلاوه بعضی از میانه روهای حزب دموکرات روبرو است. منتقدان می گویند در حالی که آمریکا با موج مهاجران غیر قانونی از کشورهای آمریکای مرکزی دست به گریبان است، بایدن سیاست های مرزی دولت قبلی آمریکا را کنار گذارده است.

این گزارش می افزاید که کامالا هریس در جریان ملاقات خود با رئیس جمهوری گواتمالا برای برطرف این معضل، ریشه چنین مهاجرت هایی را فساد در کشور گواتمالا اسم کرد و گفت: ما (آمریکا) به ریشه فساد در هرکجایی که باشد خواهیم پرداخت.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2333

به "شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنیده شدن صدای ترامپ از گلوی معاون بایدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید