شلیک تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک 2020، تیر ملی پوشان به هدف می خورد؟

به گزارش باتسک، ملی پوشان تیراندازای ایران با وجود مسائل و کمبود مهمات باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک 2020 در رقابت های جام جهانی هند امتحان نمایند.

شلیک تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک 2020، تیر ملی پوشان به هدف می خورد؟

به گزارش خبرنگاران، تیراندازان ایران در سال 2019 چهار جام دنیای دهلی هند، بیجینگ چین، مونیخ آلمان و برزیل ریو دوژانیرو را برای کسب سهمیه المپیک در پیش دارند و باید بتوانند هر چه سریعتر برای کسب سهمیه المپیک توکیو اقدام نمایند، اما شاید مسائل، کمبود مهمات و حذف اردوهای خارجی از جمله موانع رسیدن تیراندازان به سهمیه المپیک گردد. ملی پوشان ایران باید از اولین جام دنیای تمام کوشش خود را برای کسب سهمیه المپیک بنمایند.

رقابت های تیراندازی جام دنیای هند و اولین مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال 2019 میلادی از 4 اسفند ماه شروع می گردد و نمایندگان ایران در دو رشته تفنگ و تپانچه به دیدار رقیبان خود خواهند رفت. تیراندازان ایرانی در رشته خفیف در حالی در این رقابت ها به میدان می روند که هیچ تمرینی با فشنگ نداشته اند و تمرینات آنها به صورت خشک بوده است. البته آن ها چند روز زودتر از شروع مسابقات عازم هند شدند تا بتوانند با خرید فشنگ، آن هم بدون تست به استقبال مسابقات بروند.

بهترین راه چاره برای رفع کمبود فشنگ تیراندازان اردوی هانوفر آلمان بود که دیر اقدام کردن برای دریافت دعوت نامه و ویزا و یا به قول مسئولان فدراسیون تعطیلات سال نو میلادی این فرصت را از ملی پوشان تیراندازی ایران گرفت و آن ها اکنون با کمترین آمادگی و کمترین شلیک فشنگ، نسبت به رقبایشان در هند مسابقه خواهند داد. در این شرایط حتی مربی تیم ملی هم کسب سهمیه در خفیف را معجزه می داند.

تیراندازی ایران در المپیک 2016 ریو 8 سهمیه توسط 5 تیرانداز به دست آورد. از هشت سهمیه ای که ملی پوشان برای المپیک ریو بدست آوردند نیمی از آن در بخش خفیف بود. البته در آن موقع سرمربیگری تیم ملی ایران را لازلو به عهده داشت و تیراندازان برای رفع کردن کمبود مهمات از سفرهای خارجی بهره می بردند، اما اکنون بزرگترین رغیب تیراندازان ایرانی می تواند نبود فشنگ در تمریناتشان باشد. در المپیک ریو دوژانیرو الهه احمدی، نجمه خدمتی و پوریا نوروزیان در تفنگ بادی و سه وضعیت، مه لقا جام بزرگ در تفنگ سه وضعیت و گلنوش سبقت اللهی در تپانچه بادی 10 متر و 25 متر برای ایران صاحب سهمیه شدند هر چند که به مدالی نرسیدند.

در اولین دوره از مسابقات جام دنیای 2019 آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی، الهه احمدی، حسنا توتونچی، امیر محمد نکونام، مهیار صداقت، پوریا نوروزیان و حسین باقری در تفنگ و جواد فروغی، امیر جوهری خو، مصطفی نصیری، وحید گلخندان، گلنوش سبقت اللهی، هانیه رستمیان و مینا قربانی در تپانچه در هند رقابت خواهند کرد. در جام دنیای هند هر تیراندازی که پیروز به کسب مدال طلا و نقره گردد می تواند سهمیه المپیک توکیو را برای کشورش به ارمغان آورد. کسب سهمیه در این رقابت ها با همه مسائل پیش رو هر چند آسان به نظر نمی رسد اما تیراندازان باسابقه و جوان ایرانی از جمله شانس های ایران برای کسب سهمیه المپیک هستند، هر چند که آن ها در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و در رقابت های قهرمانی دنیا 2018 (اولین مسابقات کسب سهمیه المپیک) پیروز به کسب مدال و سهمیه ای نشدند.

اکنون با وجود همه کمبودها و مسائل و با همه ناکامی ها در جاکارتا و کره باز هم همه انتظارها به سمت تیراندازان با تجربه تیم ملی است. الهه احمدی با پشتوانه چند مدال آسیایی و دنیای و همچنین حضور در دو المپیک، نجمه خدمتی که در بازی های آسیایی 2010 گوانگژو درخشید و پیروز به کسب مدال طلا و نقره شد و توانسته بود سهمیه المپیک ریو را بدست آورد، از شانس های ایران برای المپیک توکیو خواهند بود. گلنوش سبقت اللهی هم که در ریو پیروز به کسب دو سهمیه برای ایران در تپانچه شده بود یکی دیگر از شانس های ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد بود.

البته در سال های اخیر تیراندازان جوان دیگری همچون آرمینا صادقیان، امیرمحمد نکونام و مهیار صداقت به ترکیب تیم ملی اضافه شدند تا شانس کسب سهمیه تیراندازی ایران برای توکیو را بالا ببرند. این تیراندازان جوان ایران می توانند در جام دنیای شانس خود را برای کسب المپیک توکیو امتحان نمایند. مهیار صداقت در آخرین رده بندی فدراسیون دنیای در تفنگ بادی در رده نهم دنیا قرار گرفته است و در رقابت های قهرمانی دنیا کره در تفنگ بادی جوانان به فینال رسید و هفتم شد. همچنین امیرمحمد نکونام در مسابقات دنیای کره در تفنگ سه وضعیت جوانان پیروز به کسب مدال طلا شد. آرمینا صادقیان پدیده نوظهور دیگری در تفنگ است که در بازی های آسیایی در تفنگ بادی بالاتر از الهه احمدی ایستاد و چهارم شد. او همچنین در قهرمانی دنیا کره در تفنگ بادی جوانان در رده چهارم ایستاد.

البته مه لقا جام بزرگ که تک مدال برنز را در بازی های آسیایی جاکارتا کسب نموده بود به واسطه آسیبی که داشت نتوانست تیم ملی را در این رقابت همراهی کند.

نگاهی به عملکرد بعضی تیراندازان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی دنیا کره:

رقابت های قهرمانی دنیا 2018 کره رشته رتبه امتیاز
مهیار صداقت تفنگ بادی - فینالیست هفتم 628.0
حسین باقری تفنگ بادی مردان سیزدهم 626.8
پوریا نوروزیان تفنگ سه وضعیت بیستم 1174
نجمه خدمتی تفنگ بادی بانوان هفدهم 625.7
الهه احمدی تفنگ بادی بانوان سی و دوم 624.5
الهه احمدی 50 متر سه وضعیت بیست و نهم 1164
جواد فروغی تپانچه بادی هفتادو یکم 569
وحید گلخندان تپانچه بادی هشتادو یکم 567
مینا قربانی تپانچه بادی بیست و پنجم 572
گلنوش سبقت اللهی تپانچه بادی سی ام 571
بازی های آسیایی 2018 جاکارتا رشته رتبه امتیاز
امیر محمد نکونام تفنگ بادی - فینالیست هفتم 625.7
مهیار صداقت تفنگ سه وضعیت- فینالیست ششم 1164
پوریا نوروزیان تفنگ سه وضعیت دوازدهم 1155
جواد فروغی تپانچه بادی بیست و یکم 572
آرمینا صادقیان تفنگ بادی - فینالیست چهارم 624.7
الهه احمدی تفنگ بادی - فینالیست هفتم 626.2
الهه احمدی تفنگ سه وضعیت- فینالیست هفتم 1163
گلنوش سبقت اللهی تپانچه بادی - فینالیست چهارم 571
گلنوش سبقت اللهی تپانچه 25 متر بیست و دوم 572
هانیه رستمیان تپانچه 25 متر بیست و هفتم 561
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 460

به "شلیک تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک 2020، تیر ملی پوشان به هدف می خورد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شلیک تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک 2020، تیر ملی پوشان به هدف می خورد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک تیراندازان برای کسب سهمیه المپیک 2020، تیر ملی پوشان به هدف می خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید