سیطره ارتش اتیوپی بر شهری در50 کیلومتری مرکز تیگرای

به گزارش باتسک، ارتش اتیوپی از تصرف یک شهر در 50 کیلومتری مرکز ایالت تیگرای خبر داد.

سیطره ارتش اتیوپی بر شهری در50 کیلومتری مرکز تیگرای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ارتش اتیوپی با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: نیروهای ما پیروز شدند، شهر ویکرو واقع در 50 کیلومتری مرکز ایالت تیگرای را به تصرف خود در بیآورند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه ارتش اتیوپی آمده است: ارتش بر شماری از شهرهای تیگرای سیطره دارد و شهر میکیلی مرکز این ایالت طی چند روز آینده به تصرف نیروهای ما درخواهد آمد.

نخست وزیر اتیوپی یکشنبه هفته گذشته به اعضای جبهه آزادی بخش تیگرای 72 ساعت فرصت داد تا خود را به نیروهای ارتش تسلیم کنند. این فرصت چهارشنبه همان هفته پایان یافت و آبی احمد به ارتش اتیوپی دستور داد تا عملیات خود را برای تصرف شهر میکیلی از سربگیرد.

به گفته وزیر دفاع اتیوپی، میکیلی در محاصره کامل ارتش واقع شده است و این شهر طی روزهای آینده به تصرف نیروهای ارتش درخواهد آمد.

به دنبال افزایش اختلافات دولت آدیس آبابا با جبهه آزادی بخش تیگرای نخست وزیر 44 ساله اتیوپی در 14 آبان ماه گذشته به ارتش این کشور دستور داد تا برای سرکوب شبه نظامیان این جبهه به ایالت تیگری نیرو اعزام کنند.

نبرد تیگرای تا به امروز صدها نفر کشته و زخمی به جای گذاشته و هزاران غیرنظامی اتیوپیایی مجبور شده اند، خانه و کاشانه خود را ترک کنند.

اکنون پناهندگان اتیوپیایی با مشکل نبود سرپناه مناسب، کمبود غدا و آب بهداشتی، عدم دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، ... دست و پنجه نرم می کنند.

مجامع بین المللی از شرایط غیرنظامیان گرفتار در جنگ تیگرای به شدت ابراز نگرانی کرده اند اما دولت آدیس آبابا متعهد شده است از غیرنظامیان در ایالت تیگرای حمایت کند.

دولت اتیوپی تلفن و اینترنت ایالت تیگرای را قطع کرده به خبرنگاران و هیچ کس دیگری اجازه نمی دهد، به این ایالت بروند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1941

به "سیطره ارتش اتیوپی بر شهری در50 کیلومتری مرکز تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیطره ارتش اتیوپی بر شهری در50 کیلومتری مرکز تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید