سند گردشگری سیستان و بلوچستان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم گردد

به گزارش باتسک، معاون هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان برای فراهم سازی بستر آشنایی سایر استان ها با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان برنامه عملیاتی ارائه کند.

سند گردشگری سیستان و بلوچستان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از زاهدان، زهرا اربابی در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که بعد از ظهر امروز در زاهدان برگزار گردید، گفت: سند گردشگری استان باید براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان برای فراهم سازی بستر مناسب جهت معرفی و آشنایی سایر استان ها با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان برنامه عملیاتی در امسال ارائه کند که بتوانیم خروجی آن را در سال 96 بهره برداری کنیم.

وی اضافه نمود: از ظرفیت پرواز تفتان ایر سیستان و بلوچستان باید برای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری استان در سطح ملی استفاده شود.

اربابی ضمن تاکید بر واگذاری بخشی از امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بخش خصوصی به ویژه در حوزه آموزش صنایع دستی گفت: نقش بخش خصوصی در واگذاری بخشی از فعالیت ها پررنگ تر دیده شود و نیازهای آموزشی به وسیله مراکز جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای مرتفع شود.

معاون استاندار تاکید نمود: برای احداث هتل و حمایت از هتل داران براساس اولویت اقدام شود بویژه هتل هایی که بدلیل بعضی مسائل اقتصادی قادر به فعالیت نیستند، بتوانند با اخذ تسهیلات اعتباری احیا شوند.

اربابی گفت: اداره کل میراث فرهنگی باید برای معرفی درصدی از آثار و ابنیه تاریخی استان جهت واگذاری از سوی صندوق احیای مرمت آثار تاریخی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1135

به "سند گردشگری سیستان و بلوچستان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند گردشگری سیستان و بلوچستان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید