سندرز: حزب جمهوری خواه اکنون نه یک حزب سیاسی بلکه یک فرقه است

به گزارش باتسک، سناتور ایالت ورمونت در پیامی در توییتر با انتقاد از همراهی حزب جمهوری خواه با ادعاهای رئیس جمهور آمریکا درباره انتخابات گفت که حزب جمهوری خواه دیگر یک حزب سیاسی نبوده و به یک فرقه تبدیل شده است.

سندرز: حزب جمهوری خواه اکنون نه یک حزب سیاسی بلکه یک فرقه است

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیغامی در توییتر از حزب جمهوری خواه به دلیل حمایت از ادعاهای ترامپ دونالد ترامپ درباره انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.

وی در پیغام توییتری خود نوشت: برای یک رئیس جمهور مستقر بسیار رقت انگیز است برای تغییر نتیجه انتخابات کوشش کند. از آن بدتر این است که حزب جمهوری خواه به جز چند مورد استثنا درباره این حمله ظالمانه به دموکراسی ساکت باقی بماند. حزب جمهوری خواه دیگر اکنون دیگر یک حزب سیاسی نیست بلکه به یک فرقه تبدیل شده است.

تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع نموده و شکایت هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف ها و تقلب های انتخاباتی است مطرح نموده است. این شکایت ها در چند ایالت رد شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گردید. برآورد رسانه ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی به دست آورده است.

طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند 270 رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1928

به "سندرز: حزب جمهوری خواه اکنون نه یک حزب سیاسی بلکه یک فرقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندرز: حزب جمهوری خواه اکنون نه یک حزب سیاسی بلکه یک فرقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید