سرمایه گذاری چین بسته همکاری آمریکا را در پاکستان تحقیر نموده است

به گزارش باتسک، خبرنگاران: یک مقام سابق پنتاگون بیان کرد که با مقایسه بسته همکاری 7.5 میلیارد دلاری آمریکا در مقابل سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری چین ناچیز است بنابراین، طرح واشنگتن برای تاثیر استراتژی در منطقه نیز شکست خورده است.

سرمایه گذاری چین بسته همکاری آمریکا را در پاکستان تحقیر نموده است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دیود اس سیدنی یکی از مقامات سابق پنتاگون با اعلام شکست استراتژیک آمریکا در پاکستان گفت: آمریکا در ایجاد تاثیر استراتژیک در پاکستان ناکام مانده است.

وی اضافه کرد: بسته همکاری 7.5 میلیارد دلاری آمریکا در مقابل سرمایه گذاری 46 میلیارد دلاری چین در پاکستان کوچک است.

بعضی از دیپلمات های غربی در گفت وگو با سی بی اس (CBS) گفتند: افزایش تعامل اقتصادی چین با پاکستان در چارچوب کوشش های پکن برای رقابت با کوشش های آمریکا درمورد اتحاد عمیق در سراسر منطقه است.

مقام سابق پنتاگون در گفت وگو با د نیویورک تایمز گفت: بسته همکاری 7.5 میلیارد دلاری آمریکا به پاکستان در سال 2009-2012 میلادی برای پروژه های توسعه پنج ساله شکست دراماتیک بوده است زیرا منابع آن بسیار پراکنده بود و هیچ تاثیر استراتژیک نداشته است.

مقام سابق پنتاگون اذعان کرد: به نظر می رسد چین از برنامه آمریکا درس گرفته است.

وی گفت: اکنون چین با شروع بزرگترین تعهد اقتصادی و هدف دریافت منطقه ای ویژه، وارد میدان شده که تعهد آن نیز چندین ساله است.

یکی از مقامات دولتی پاکستان در این خصوص گفت: 46 میلیارد دلار چین در ساخت و ساز خیابان ها، راه آهن و نیروگاه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مهندسان چین برای بیش از 15 سال آینده به پاکستان اعزام خواهند شد که در گذشته بدلیل همکاری آمریکا تحت الشعاع قرار داده بود.

مقام دولتی پاکستان اذعان کرد: نفوذ استراتژیک چین در پاکستان فراتر از انتظارات آمریکا بوده است.

مقامات پکن و اسلام آباد طی ملاقات رئیس جمهور چین علاوه بر 32 توافقنامه راهرو اقتصادی چین- پاکستان، 51 توافقنامه جدید در بخش های مختلف را به امضا رساندند که 8 پروژه از آن ها افتتاح و 5 پروژه دیگر کلید خورده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1056

به "سرمایه گذاری چین بسته همکاری آمریکا را در پاکستان تحقیر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری چین بسته همکاری آمریکا را در پاکستان تحقیر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید