سالها پیش اعمال فشار اقتصادی علیه ایران را آزموده ایم

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، ویلیام برنز معاون جان کری و نماینده آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 با انتقاد از خروج دولت دونالد ترامپ از برجام، این تصمیم را ناشی از یک استراتژی غلط در خصوص ایران دانست.

سالها پیش اعمال فشار اقتصادی علیه ایران را آزموده ایم

وی در مصاحبه با کریستین امانپور مجری شبکه سی ان ان به تشریح استراتژی سیاست خارجی دولت ترامپ و پیامدهای آن پرداخت و گفت این استراتژی بی پروا، ناشی از خودشیفتگی و بی اعتنا به ساز و کار موجود در نظام بین الملل است.

برنز بی اهمیت شدن نقش نهادهای دیپلماسی را برای آمریکا هزینه بر خواند و اضافه نمود این اتفاق در حالی رخ می دهد که نهادهای مذکور مهمترین ابزار واشنگتن برای پیشبرد اهدافش در دنیا بوده است.

مذاکره کننده آمریکا در مصاحبههای هسته ای ایران و 1+5 همچنین خروج ترامپ از برجام را به باد انتقاد گرفت و تاکید نمود: این یک تصمیم اشتباه بود که بر اساس استراتژی اشتباه اتخاذ شد.

به گفته وی هدف از این تصمیم، واداشتن ایران به تسلیم و نه دستیابی به یک توافق بهتر بوده است.

برنز ضمن ابراز تردید در خصوص نتیجه بخش بودن اعمال تحریم های جدید علیه ایران یادآور شد: ما سال ها پیش توانمان را برای اعمال فشار اقتصادی به ایران بیش از حد آزموده ایم.

به اعتقاد این دیپلمات ارشد سابق آمریکا، کشورهایی مانند چین که در بحبوحه جنگی اقتصادی با آمریکا قرار دارند، کاهش و یا توقف واردات نفت از ایران را به آسانی نمی پذیرند.

رئیس اندیشکده کارنگی آمریکا در ادامه سخنان خود پیامد استراتژی سیاست خارجی دولت ترامپ را افزایش اختلافات و شکاف بین دو سوی آتلانتیک و شرکای آمریکا دانست.

وی همچنین تاکید نمود اقدامات واشنگتن علیه ایران به جای این که موجب منزوی شدن این کشور گردد، خود آمریکا را دچار انزوا نموده است.

ویلیام برنز مسلط به زبان های عربی، فرانسوی و روسی و کارشناس مسائل خاورمیانه در سال 2008 در دوره ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش، ماموریت یافت تا با مقام ات ایران در سوییس دیدار کند. وی در دولت باراک اوباما نیز از اصلی ترین چهره های مذاکرات هسته ای بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 170

به "سالها پیش اعمال فشار اقتصادی علیه ایران را آزموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالها پیش اعمال فشار اقتصادی علیه ایران را آزموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید