سازمان ملل: سرکرده القاعده در یمن بازداشت شده است

به گزارش باتسک، سازمان ملل متحد بامداد جمعه در گزارشی گفت: سرکرده شاخه القاعده در یمن دستگیر شده است.

سازمان ملل: سرکرده القاعده در یمن بازداشت شده است

در گزارش کارشناسان سازمان ملل متحد به شورای امنیت آمده است: خالد باطرفی سرکرده شاخه القاعده در یمن، ماه اکتبر طی عملیاتی در شهر الغیضه واقع در استان المهره بازداشت شده است.

براساس این گزارش، در این عملیات سعد عاطف العولقی معاون باطرفی کشته شده است.

در این گزارش اشاره ای به محل نگهداری باطرفی نشده است.

خالد باطرفی پس از کشته شدن قاسم الریمی سرکرده پیشین القاعده در یمن، اوایل سال 2020 میلادی به رهبری این گروه تروریستی انتخاب شد.

پیش تر عبدالکریم الحوثی وزیر کشور دولت نجات ملی یمن گفته بود که ائتلاف سعودی از عناصر داعش و القاعده برای جنگ علیه نیروهای یمنی استفاده می کند.

تا به امروز شماری از سرکرده های گروه های تروریستی داعش و القاعده در بخش های جنوبی یمن توسط نیروهای امنیتی دستگیر یا کشته شدند.

عربستان و امارات متحده عربی با عنوان ائتلاف عربی بخش هایی از مناطق جنوبی یمن را در کنترل خود دارند و بسکمک از عناصر گروه های تروریستی داعش و القاعده در این مناطق حضور دارند و فعال هستند.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 2076

به "سازمان ملل: سرکرده القاعده در یمن بازداشت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: سرکرده القاعده در یمن بازداشت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید