روحانی: همکاری های ایران و آلمان باید بدون توجه به تحریم های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد

به گزارش باتسک، رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید آلمان تاکید نمود که همکاری های مالی تهران و برلین باید بدون توجه به تحریم های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد.

روحانی: همکاری های ایران و آلمان باید بدون توجه به تحریم های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت راسخ نامه هانس اودو موتسیل سفیر جدید آلمان در تهران، مواضع جمهوری فدرال آلمان در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا در دنیا را خوب توصیف و تاکید نمود: برخورد های سه کشور اروپایی در مقابله با اقدامات و کوشش های غیرقانونی و نادرست آمریکا در بازگرداندن تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین قطعنامه 2231 منطقی بوده است.

وی اضافه نمود: رئیس جمهور روابط تهران-برلین را دیرینه، محبت آمیز و خوب توصیف کرد و با اشاره به تاثیرات منفی تحریم های غیرقانونی آمریکا در روابط مالی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور های دوست از جمله آلمان تاکید نمود که همکاری های دو کشور باید بدون توجه به این تحریم ها گسترش یابد.

رئیس جمهور همچنین به تقاضای جمهوری اسلامی ایران برای دریافت وام 5 میلیاردی از صندوق بین المللی پول پس از شیوع بیماری کرونا و احتیاج های درمانی مردم ایران اشاره و خاطر نشان کرد: هیأت مدیره این صندوق با تقاضای این وام موافقت نموده بود، اما آمریکا با دخالت های نابجا در جهت دریافت این وام ایجاد مزاحمت کرد که البته توقع جمهوری اسلامی ایران از سه کشور اروپایی این بود که در برابر فشار های آمریکا ایستادگی نمایند تا با یاری این وام احتیاج های دارویی و بهداشتی و درمانی مردم ایران رفع گردد.

هانس اودو موتسیل سفیر جدید آلمان نیز با تاکید براینکه آلمان خود را موظف به حفظ برجام می داند، توضیح داد: باید همکاری های دو کشور با توجه به شرایط سخت و امکانات موجود گسترش یابد و اینجانب در این جهت تمام مساعی خود را بکار خواهم برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 1828

به "روحانی: همکاری های ایران و آلمان باید بدون توجه به تحریم های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: همکاری های ایران و آلمان باید بدون توجه به تحریم های غیرقانونی آمریکا گسترش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید