روبنده زنان مسلمان به بحث داغ انتخابات کانادا تبدیل شد

به گزارش باتسک، به گزارش خبرنگاران، استفان هارپر نخست وزیر کانادا از قانونی حمایت می نماید که به موجب آن پوشش روبنده برای زنان مسلمان هنگام برگزاری مراسم سوگند شهروندی ممنوع می گردد. در حال حاضر صحبت از قانون ممنوعیت روبنده در کبک به عنوان استان مهاجرپذیر و فرانسه زبان کانادا بسیار محبوب شده است.

روبنده زنان مسلمان به بحث داغ انتخابات کانادا تبدیل شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

درحالی که کمتر از یک ماه به انتخابات در کانادا باقی مانده، در مناظره تلویزیونی که پنجشنبه شب پخش شد رهبران هر سه حزب اصلی یعنی استفان هارپر محافظه کار، توماس مولکیر دموکرات و جاستین ترودو لیبرار کوشش کردند تفاوتهای دیدگاه های خود را بیان نموده و از رأی دهندگان بخواهند که به آنها رأی بدهند.

هارپر نخست وزیر کنونی کانادا به منظور جمع کردن رأیهای بیشتر تمرکز خود را روی نادیده دریافت حق زنان مسلمان برای پوشیدن روبنده گذاشت.

پیش از این کوششهای هارپر در دادگاه به منظور ممنوعیت پوشش روبنده نافرجام باقی ماند، درحال حاضر وی درخواست خود را به دادگاه عالی ارائه نموده است و امیدوار است که بتواند با اجرایی کردن این قانون محبوبیت بیشتری بدست آورد.

پوشش روبنده برای زنان مسلمان واجب نیست، بعضی از زنان به لحاظ فرهنگی از این پوشش استفاده می نمایند، اما غرب که داعیه دار آزادی در اشکال مختلف است در بسیاری از کشورها این پوشش را برای زنان مسلمان ممنوع شده است.

این درحالی است که به رغم مسائل بزرگتری که در همین کشورها وجود دارد، مسئله روبنده تنها یک اقلیت بسیار کوچک را از جمیعت یک میلیونی مسلمان کانادا دربر می گیرد. اما هارپر سخت کوشش می نماید از این موضوع برای بدست آوردن رأی بیشتر در کبک فرانسه زبان استفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: batask.ir شناسه مطلب: 710

به "روبنده زنان مسلمان به بحث داغ انتخابات کانادا تبدیل شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "روبنده زنان مسلمان به بحث داغ انتخابات کانادا تبدیل شد" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبنده زنان مسلمان به بحث داغ انتخابات کانادا تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید